בית המשפט המחוזי בלוד קבע היום (רביעי) כי הגננת כרמל מעודה, הורשעה בהתעללות בקטינים חסרי ישע, במספר רב של מקרים. כמו כן, חלק מהאישומים כוללים התעללות, וחלק תקיפת קטין על ידי אחראי.

בפתח הדיון, אמר השופט עמי קובו, שהכריע את דינה: "הנאשמת, בעלת גן ילדים הייתה אמונה על שלומם ורווחתם של התינוקות בגילאי שלושה חודשים ועד שלוש שנים, וביצעה במהלך התקופה פעם אחר פעם מעשי תקיפה והתעללות. כל אישום מתאר עבירות מיום מסוים. רבים ממעשיה מהווים התעללויות ותקיפת קטינים. מעשי הנאשמת הטילו מורא". 

הורי הילדים תוקפים את כרמל מעודה בהכרעת הדין. צילום: אבשלום ששוני

במהלך הדיון, פירט את מעשיה והוסיף: "ניכר כי הפעוטות היו חסרי ישע, היא קשרה ידי פעוט לפרקי זמן ממושכים, לקחה פעוט בן שנה וחצי, והשאירה אותו קשור ובוכה על הרצפה. במקרים שונים, העמידה פעוטות שונים במשך זמן ממושך, על אף שבכו והתקשו לעמוד- כשפניהם מופנות לקיר". 

השופט קובו המשיך בתיאור מעשיה: "הייתה זו פעוטה בגן שהתירה את ידיו של פעוט שהיה קשור 35 דקות וסייעה לו. פעוט אחר קשרה במשך 54 דקות והאכילה בכפיה. נעשו מעשים של הנאשמת כלפי פעוטה, שכללו הצלפה במגבת, קשירת ידיים מאחורי הגב, האכלה בכוח, הטחה של פעוט ברצפה עד שבכה. הנאשמת גלגלה ראשו של פעוט מצד לצד, ואחזה בשני פעוטות בעודם מנסים להיחלץ, לאחר מכן הצליפה עם מגבת בראשם". במהלך הדיון, הורי הפעוטות נשמעו בוכים, וחלקם אף גידפוה במהלך הדיון. 

לפני כשנה וחצי (21.06.19) נעצרה מעודה, מנהלת המשפחתון "בייבי לאב" בראש העין, והואשמה בהתעללות ובתקיפת פעוטות. בכתב האישום צוינו 11 פעוטות בהם פגעה. אמהות של פעוטות נוספים טענו כי כתב האישום אינו משקף את היקף מעשי הזוועה שנעשו בו. בסרטונים נראים בין היתר הפעוטות מואכלים בכוח, עומדים במשך דקות ארוכות כשפניהם לקיר ונקשרים בידיהם. עורך דינה של מעודה טען ביולי 2019 כי לא הייתה בקו השפיות בעת ביצוע המעשים, והיא ביקשה להישלח להסתכלות פסיכיאטרית.

לירז תפארת נתן, הסייעת שעבדה בגן של כרמל מעודה, נאשמת בהתעללות בחלק מילדי הפעוטון ומתנהל נגדה משפט גם כן. לאורך המשפט, הורים רבים הביעו את מחאתם נגד הגננת והפגינו מחוץ לבתי המשפט. קמה תמיכה ציבורית בחוק שיחייב להתקין מצלמות בגני ילדים. אדיר רצון, צעיר מקרני שומרון הצית את ביתה של מעודה בראש העין באותו החודש, נאסר ל-3.5 שנים ונגזר עליו לשלם קנס כספי בגובה 50 אלף שקלים.