הסערה בליכוד: רוני מילוא, בכיר לשעבר בליכוד, שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית ודידי הררי על התפטרותו של גדעון סער מהכנסת, לטובת הקמת מפלגה חדשה. "אני לא יודע מבחינת הטיימינג, כי אף אחד לא יודע מתי תהיינה הבחירות ואולי היה צריך לחכות קצת אבל זה לא העיקר", הדגיש ב-103FM, "העיקר הוא, שגדעון סער הגיע למסקנה שתחת נתניהו בליכוד אין לו יכולת להשפיע, ולכן בחר בדרך לצאת החוצה ולהקים מפלגה חדשה".

צבי האוזר מברך את גדעון סער

הוא הוסיף: "אני חושב שביבי קצת דחף אותו החוצה, כי הוא יצא במקום הרביעי בפריימריז ולא הציע לו להיות שר, אפילו לא זוטר בממשלה, ודחק אותו כמה שהוא יכול - ולכן הגיע למסקנה שהוא צריך ללכת". מילוא אמר כי "נתניהו טעה טעות גדולה שהוא דחק אותו החוצה מפני שלא חשוב כמה מנדטים גדעון סער יקבל במידה וירוץ לבד - כי הוא יכול להיות טריגר שימנע ממנו מהלקים ממשלה נוספת, בטח שהוא יהיה טריגר מאחר ואני יודע מה עמדותיו נגד כל החקיקה שביבי רוצה להעביר – חוק צרפתי וכל מיני חנינות למיניהם וכל מיני חסינויות למיניהם".

אם גדעון נבחר במקום ה-4 והוא לא מקבל תפקיד, אותו מרכז ליכוד לא יכול לדרוש מבנימין נתניהו למנות אותו?
"יכול לדרוש אבל לא חייב לקיים ביבי כי הנוהג בליכוד שרה"מ מרכיב את הממשלה, זה היה עם שמיר ועם בגין – לא לפי מיקומים".

כספית: "תעבור על הדברים שכתב יאיר נתניהו על גדעון סער".
הררי: "הוא לא נבחר ציבור"
מילוא: "יאיר נתניהו, אני חושב שביבי נתניהו ושרה לא יכולים להיות גאים ביאיר כי מה שהוא כותב ופוגע באנשים זה גורם נזק עצום לנתניהו עצמו וגם לליכוד לדעתי. הוא מרשה לעצמו לעשות מה שהוא רוצה כי הוא ממומן על ידינו. הוא יושב בבית רה"מ שם הוא גר, המכונית והנהג שלו ממומנים על ידינו וגם שומרי הראש שלו וכל אלה ממומנים".

לא קורה כך עם כל הבנים של ראשי ממשלה?
"בני בגין לא קיבל דבר שום דבר כשאבא שלו היה רה"מ".

כולל אבטחה?
"כולל אבטחה, גם אבטחה הם לא קיבלו. זה הוצאה ציבורית, לא צריך בשום דבר להגזים. צריך לזכור שהיה רצח רבין שהשפיע במדיה רבה אבל לא עד כדי כך. גם לילדים של רבין אני לא זוכר שהייתה אבטחה".

מקנאים?
"אני חושב שביבי לא אוהב שיהיו אנשים חזקים שיכולים להתחרות בו בסביבה, אף אחד לא אוהב את זה. נניח יצחק שמיר היה בא ואומר שהוא רוצה להוציא את דוד לוי מהליכוד כי הוא מתמודד מולו, זה לא היה נהוג. להפך, אפשרו את ההתמודדויות, הליכוד היה הראשון שעשה פריימריז, יש מסורת של דמוקרטיה בנושא הזה ופתאום ביבי כל מי שחולק על דעתו הופך לבלתי לגיטימי".

הייתי מצפה ממנהיג מטבעו גם כשביבי לא ממנה אותו לדבר הוא יילחם בתוך שורות הליכוד להוכיח שהוא מנהיג ראוי ולא יעשה מעשה כמו כל האחרים שהיו לאורך הדרך מול ביבי
"אני מוכן לאמץ את דעתך מלבד דבר אחד, שאתה תאמץ את דעתי בכך שליכודניק אמיתי עם טוהר מידות ורצון לשלטון חוק לא יסכים להשלים עם זה ולהמשיך להעריך אדם שיש נגדו שלושה  כתבי אישום פליליים לרבות על שוחד. אנשים אינטליגנטיים כמוך ואומרים אני תומך בביבי ובליכוד למרות האישומים. אני לא אומר שהוא הורשע, הוא צריך לקחת פסק זמן עד שייחרץ דינו אבל בינתיים עם אישומים כאלה? עם אישומים של שוחד והפרת אמונים לא יכול להיות ראש ממשלה במדינת ישראל. הכול לא בסדר מאז שהחליטו להגיש נגדו כתב אישום".

מצביע גדעון סער? מצטרף אליו?
"אני לא מצטרף לגדעון סער ואני הולך להצביע לאיווט ליברמן, אני חושב שמילה שלו זה מילה, הוא התחייב לא ללכת עם ביבי והוא לא הלך למרות כל הפיתויים ועכשיו אמשיך להצביע לו כי אני מעריך אותו מאוד, אני חושב שהוא מוכשר ואני רוצה לקרב את העלייה מרוסיה לחברה בישראל ובעניין הזה הוא עושה עבודה מצוינת זה אל במקרה שיש לו תמיכה רחבה בקרב העולים מברית המועצות. אני מעריך את גדעון סער ומאחל לו הצלחה רבה".