יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, נשא היום (רביעי) דברים במליאת כנסת, כחצי יממה לאחר הודעת הפרישה של ח"כ גדעון סער מהליכוד, ואמר כי "לא מקימים מפלגות בשביל רק ביבי או רק לא ביבי".

עוד הוסיף בנט כי "שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה כעת במליאה: ״מדינת ישראל נכנסה לאובססיה. המערכת הפוליטית והתקשורתית נכנסה לאובססיה מטורללת, של כן ביבי, לא ביבי. כאילו חזות מדינת ישראל זה כן ביבי, לא ביבי. כל היום שואלים את השאלה הזאת. אין ראיון שלא מדברים על זה. ואני רוצה לומר לכם: לא באתי לפוליטיקה בשביל רק ביבי או רק לא ביבי. לא מקימים מפלגות בשביל רק ביבי או רק לא ביבי. באתי לפוליטיקה כשליחות לקדם את האידאלים שלי, לדאוג לעם שלי שכואב".

בנט במליאה. צילום: ערוץ הכנסת

בנט תקף גם את הממשלה: "ועכשיו עוד פעם אנחנו במצב שבגלל שגיאות הפוליטיקאים, בגלל ששמים אינטרסים אישיים מעל טובת מדינת ישראל עוד פעם -העם שלי סובל. ואנחנו יכולים אחרת. שימו בצד את הפוליטיקות".

הוא קרא לכל הפוליטיקאים  להניח בצד את סוגיית כהונתו של ראש הממשלה. "אני איש ימין גאה, איש ארץ ישראל שלמה גאה, איש שמאמין שכל ילד במדינת ישראל צריך להיות מחובר לשורשים שלו וגאה בזה, אדם שהוביל פה את שינוי התפיסה בעולם מערכת המשפט, ובתור איש ימין אמיתי אני אומר שבעת הזאת כולם, כל הפוליטיקאים פה -  תניחו בצד את סוגיית ביבי/לא ביבי. תניחו בצד את המריבות. אם אנחנו לא נדע להתאחד ולהבין שאנחנו חייבים מיד, דחוף, לטפל בנגיף הקורונה כלכלית, ולא לעשות כל יום סגר ופתיחת קניונים וסגר לילי וביטולו, שבמכולת היו מפטרים הנהלה כזאת, אם לא נבין שרק אם כולנו - נשמור את האידיאולוגיה - אף אחד לא צריך לוותר במילימטר, אבל שתי דקות נבין שעכשיו הזמן להתאחד כעם, לא בגלל ביבי או לא ביבי - אלא כי אנחנו יכולים לנצח, אנחנו יכולים לחזור להיות אותו עם שעשה את אנטבה, אותו עם שעשה את בורמה, אותו עם שהעלה לפה מליוני עולים".

חבר הכנסת גדעון סער הגיש הבוקר את התפטרותו מהכנסת, לאחר שהכריז אתמול על החלטתו לפרוש מהליכוד ולהתמודד מול בנימין נתניהו על ראשות הממשלה. לאחר שהגיש את התפטרותו ויצא מלשכת היו"ר אמר סער כי הוא "מתכוון לחזור לכנסת ה-24 בראש כוח פוליטי גדול שיחליף את השלטון".