במהלך הצהרה שנשאו הערב (רביעי) שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו, בישרו השניים מספר בשורות חדשות. הראשונה היא שאדם יוכל להשתחרר מבידוד לאחר עשרה ימים אם יבצע שתי בדיקות קורונה, והשנייה היא כי ב-27 בדצמבר יינתנו החיסונים הראשונים לקורונה בישראל. נתניהו ביקש להוות דוגמא אישית והצהיר: "אהיה האדם הראשון לקבל את החיסון בישראל".

מרגרט קינן היא הראשונה בעולם שקיבלה את חיסון הפייזר נגד נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)

"זה לא מובן מאליו שישראל מקבלת את החיסונים שאנחנו מדינה קטנה, בריטניה ואנחנו מקבלים יחד. זה הישג גדול. אנחנו נמשיך לשמור על ההנחיות ויש מצב שנצטרך להדק את חלק מהמגבלות בימים הקרובים", אמר נתניהו בהצהרה. והוסיף: "אני מבקש שכל אזרחי ישראל יתחסנו וכדי לעשות זאת ביקשתי להוות דוגמה ולהיות האדם הראשון שמתחסן בישראל. מחר עם שר הבריאות ניפגש עם ראשי קופות החולים והחיסונים הראשונים יינתנו ב-27 בדצמבר". 

נתניהו המשיך וציין כי מדינת ישראל יכולה לספק 60 אלף חיסונים ביום לאזרחי ישראל, וכי ביקש לקיים את תוכנית דרכון ירוק שבאמצעותו כל מי שקיבל אישור יוכל להיכנס לקניונים, הופעות וכו', מה שיוכל "להחזיר אותנו במהירות לנורמליות", לדבריו. 

בתוך כך, בימים האחרונים בוצעו סקרים בכל בתי החולים בקרב הצוותים הרפואיים. בתי החולים הונחו לברר אם העובדים יסכימו להתחתסן לקורונה. מחר בשעה 13:00 תתקיים במרכז הרפואי שיבא סימולצייה לקראת תחילת מבצע חיסון הצוותים הרפואיים.

כזכור, מוקדם יותר היום, נדחתה ישיבת הממשלה במהלכה אמורים היו השרים לדון ולאשר סגר לילי ברחבי הארץ, זאת בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישור הפעולה. כעת, נבדקות חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית. משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה בנושא.

בעקבות התנגדות גורמי בכירים במשרד הבריאות, נציגי היועמ"ש הבהירו בשעות הבוקר לקבינט המאבק בקורונה כי ללא תמיכה גורפת של משרד הבריאות, לא יהיה ניתן ליישם את העוצר הלילי, מכיוון שלא יהיה ניתן להגן עליו משפטית בבג"ץ.

 על פי הדיווחים, הבעייתיות נובעת מ"חוק הקורונה הגדול", המחייב לשקול אופציות נוספות טרם ההחלטה על סגר, כאלו שלא פוגעות במשק בצורה כה גדולה ורק בהינתן תועלת ברורה במהלך.