על פי הצעת משרד הבריאות, הממשלה תאשר מחר (חמישי) תקנה לפיה במהלך שמונת ימי חג החנוכה, אסור יהיה להתארח בביתו של אדם אחר החל מהשעה 17:30 ועד 24:00. מטרתה של ההנחיה היא למנוע התקהלויות בשעת הדלקת הנרות במהלך החג, והיא מגיעה כתחליף לאחר שההצעה לעוצר לילי במהלך ימי החג ירדה מן הפרק. איסור ההתקהלות בחנוכה יתבצע ביישובים יהודיים, ובחג המולד יתבצע במתכונת דומה ביישובים הנוצריים-ערביים. בירושלים, המעורבת, החלוקה תבוצע לפי שכונות.

הסגר הלילי נכנס לתוקף באלעד (צילום: אלון חכמון)

עוד תדון מחר הממשלה ברשימת המדינות שהשבים מהם יידרשו לבידוד במלונית. מסתמן כי בולגריה וטורקיה יהיו בין המדינות ברשימה. כמו כן, צפויה להתקבל החלטה כי במקרה שיהיו 2000 נדבקים ביום, או לחילופין מקדם ההדבקה (ה-R) יגיע ל-1.3, המדינה תעבור לריסון מהודק.

כזכור, מוקדם יותר היום, נדחתה ישיבת הממשלה במהלכה אמורים היו השרים לדון ולאשר סגר לילי ברחבי הארץ, זאת בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישור הפעולה. כעת, נבדקות חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית. משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה בנושא.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר כי "בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישור סגר לילה נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית. משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה ולכן ישיבת הממשלה שתוכננה להערב תדחה והיא צפויה להתקיים מחר".

בעקבות התנגדות גורמי בכירים במשרד הבריאות, נציגי היועמ"ש הבהירו בשעות הבוקר לקבינט המאבק בקורונה כי ללא תמיכה גורפת של משרד הבריאות, לא יהיה ניתן ליישם את העוצר הלילי, מכיוון שלא יהיה ניתן להגן עליו משפטית בבג"ץ.

על פי הדיווחים, הבעייתיות נובעת מ"חוק הקורונה הגדול", המחייב לשקול אופציות נוספות טרם ההחלטה על סגר, כאלו שלא פוגעות במשק בצורה כה גדולה ורק בהינתן תועלת ברורה במהלך.