רשויות הבריאות בבריטניה התריעו אתמול כי אנשים עם היסטוריה של תגובות אלרגיות חריפות לא יכולים לקבל את החיסון נגד קורונה של פייזר ו־BioNTech, יממה לאחר שהחל מבצע החיסונים ההיסטורי.

הסוכנות לאישור של תרופות ומוצרי בריאות, הגוף הרגולטורי בתחום הבריאות בבריטניה, עדכנה כי שני אנשי צוות רפואי שקיבלו שלשום את המנה הראשונה של החיסון פיתחו תגובות אלרגיות מיד לאחר שקיבלו את הזריקות. השניים, שסבלו בעבר מתגובות דומות, נאלצו להזריק לעצמם מנת אדרנלין מהמזרקים שהם נושאים באופן קבוע כדי לייצב את מצבם.

מרגרט קינן היא הראשונה בעולם שקיבלה את חיסון הפייזר נגד נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)

בשל כך הונחו עובדי מערכת הרפואה הציבורית לבדוק אם לאנשים שמגיעים להתחסן יש היסטוריה של תגובות אלרגיות משמעותיות לתרופות, לחיסונים או למזון, מאחר שהם לא יוכלו לקבל את החיסון. "סימנים של תגובה אלרגית עלולים לכלול פריחה מגרדת בעור, קוצר נשימה ונפיחות בפנים או בלשון", נמסר.

גבר מקבל את חיסון פייזר בבריטניה (צילום: רויטרס)
גבר מקבל את חיסון פייזר בבריטניה (צילום: רויטרס)

מנהלת הסוכנות הרגולטורית ד"ר ג'ון ריין הבהירה בדיון שנערך בפני חברי הפרלמנט כי גם לאחר שהחל מבצע החיסונים הם ימשיכו לבצע "מעקב זהיר בזמן אמת" כדי לזהות תופעות חריגות.

בתוך כך, משרד הבריאות של איחוד האמירויות הודיע אתמול כי החיסון סינופארם נגד קורונה שפותח בסין הגיע ליעילות של 86% בניסויים הקליניים שהתקיימו במדינת המפרץ. החיסון קיבל אישור חירום ראשוני כבר בספטמבר על מנת להגן על עובדי מערכת הבריאות במדינה.