האנטר ביידן, בנו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, נמצא תחת חקירה של התובע הפדרלי במדינת דלאוור בנושא ענייני המס שלו. הבדיקה נחשפה ימים ספורים לפני שאביו עתיד להיבחר באופן רשמי לנשיא הבא.

האנטר ביידן אמר אתמול כי "למדתי אתמול בפעם הראשונה שהתובע הפדרלי במדינת דלאוור הודיע ליועץ המשפטי שלי שהם חוקרים את ענייני המס שלי. אני לוקח את העניין מאוד ברצינות ואני בטוח שסקירה מקצועית ואובייקטיבית תמצא שניהלתי את ענייניי באופן חוקי והולם".

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

האנטר, לא הבהיר מהם הפרטים שבבדיקה. אחיו בו, שמת כתוצאה ממחלת הסרטן, היה בעבר התובע הראשי של מדינת דלאוור.  דובר התביעה בדלאוור, הודיע כי אינו יכול למסור פרטים בנוגע לחקירה.  צוות המעבר של הנשיא הנכנס ג'ו ביידן אמר בהתייחסו לפרשה: "הנשיא הנבחר ביידן גאה מאוד בבנו, שנלחם באתגרים קשים, כולל התקפות אישיות, שרק יצא מהמקרה מחוזק יותר".

האנטר ביידן, בן 50 הוא עורך דין, איש עסקים ויועץ השקעות. לאחרונה פרסם הניו יורק פוסט מייל ממקור לא ידוע כי בכיר בתאגיד אחזקות בו עבד, מודה להאנטר על כך שארגן פגישה בינו לבין אביו, ג'ו ביידן. ה-FBI הודיע כי הוא חוקר אם רוסיה קשורה לפרסום המיילים. בשנת 2019, נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, טען כי ג'ו ביידן דרש לפטר תובע אוקראיני במטרה להגן על האנטר והתאגיד בו עבד. הניסיון של טראמפ ללחוץ על נשיא אוקראינה במטרה לפתוח בחקירה נגד האנטר הוביל לפתיחת הליך הדחה נגד הנשיא, השלישי בהיסטוריה של ארצות הברית, שלא צלח.