יוסי חברה, מנהל מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, ומי שכרמל מעודה, הגננת שהורשעה אתמול על ידי בית המשפט התעללה בבתו, שוחח הבוקר (חמישי), עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM על הכרעת הדין שלה. הוא קיווה שמעודה תיכנס "לכמה שיותר שנים בנווה תרצה. זה המקום שלה" וביקר את עבודת הרשויות בנושא הטיפול בהתעללות בגיל הרך.

סרטון ההתעללות של כרמל מעודה בילדי המשפחתון. צילום: דוברות המשטרה

המשפט של כרמל מעודה היה נראה לי משפט בזק עם מעט דיונים והרשעה חד משמעית וגורפת. אתם מרוצים?
"אולי מבחינתכם זה נראה כמו משפט בזק, אבל מבחינתנו זה ממש לא ככה. מבחינתנו, יש עוד שלבים ואף טיעונים לעונש. אל תשכחו שאנחנו נגררים אוטוטו שנתיים לתוך הדבר הזה. הכיוון הוא ברור לגמרי, ואנחנו שמחים שבית המשפט האשים אותה ברוב הסעיפים. זה נותן לנו קצת אוויר, ומחזיר לנו את האמון, ואני באמת מקווה שההרשעה הזו תוביל אותה לכמה שיותר שנים בכלא". 

מה הציפייה שלכם?
"שכרמל מעודה תיכנס לכמה שיותר שנים בנווה תרצה. זה המקום שלה. מה שהיא עשתה פה במדינת ישראל, לא שמעו על התעללויות כאלה. היא פתחה פה צוהר במדינה, פתחה שיח על דברים שלא מדברים עליהם".

ומה עם גורמי הפיקוח?
"כרמל מעודה היא בן אדם אחד, ומעבר לזה יש פה תקנות פיקוח, מצלמות, וכדומה". 

זה הגביר את המודעות לא? 
"אני מוביל את המאבק באלימות בגיל הרך, ושומע הרבה מאוד סיפורים סביב זה. אני יכול להגיד לך שמשרד העבודה והרווחה לא עושה דבר. ישנן תקנות פיקוח שבפועל אף אחד לא מיישם אותם, הן תקועות שם. יש כ־20 מפקחים על עשרות אלפי ילדים במדינת ישראל, ובמקרה הטוב יראו אותם כשהם יגיעו לכיתה א'. יש פה ביזיון אחד גדול בכל מה שקשור לילדים, ואני לא מדבר פה רק על כרמל מעודה ועל הסיפור שלי".

"בנוסף, אם אתה רוצה לגשת ולראות סרטונים אתה צריך לגשת לגננת עם צו, כי אחרת אסור לה להראות כלום. חסמו גם הורים בצורה הזו, אין שקיפות בנושא. מי שצריך להילחם בנושא זו מדינת ישראל ולא אנשים פרטיים כמוני או עוד הרבה אנשים שעושים עבודה מבורכת בדבר הזה.  מדינת ישראל צריכה לקחת את זה על עצמה, וככה אנחנו לא נשמע על עוד מקרים כמו כרמל מעודה, שצריכה לשבת כמה שיותר שנים בכלא בכדי שיהיה פה תקדים וכל מתעללת תדע שהיא לא יכולה להרים יד גם אם יש לה יום שחור".