יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צבי האוזר, אמר כי "אם גנץ יתבע שנתפטר מהממשלה, כך נעשה. מהכנסת לא נתפטר". האוזר התראיין הבוקר (רביעי) לכאן רשת ב' על רקע הודעתו אתמול כי סיעתו תחבור למפלגה החדשה של גדעון סער. עוד הוסיף: "בני גנץ יכול תמיד לפי ההסכם לפטר אותנו מהממשלה. לא נתפטר מהכנסת. זכינו במקומנו בכנסת בדין. דרך ארץ היא סיעה עצמאית ואני נבחרתי בכחול לבן בגלל עמדותי. הבאנו להם את מספר המנדטים הגבוהה כפי שהיה. רוב הציבור במדינת ישראל הוא ימינה מהמרכז. אי אפשר היה להביא הישג כפי שכחול לבן הביאה כשהיא מוקפת באנשים ותנועות בשמאל".

צבי האוזר מברך את גדעון סער

על סער אמר: "גדעון הוא האדם המתאים ביותר בעיניי כראש ממשלה. ראש הממשלה הבא שיחליף את נתניהו יגיע מימין וזה המשפט המסדר של החברה הישראלית בעת הזו. בגלריה הנמצאת בימין, גדעון הוא המתאים ביותר להיות רה"מ. אני מכיר אותו אישית כבר 37 שנים ויש לו את מלוא שיקול הדעת לכך". 

למרות תמיכתו בסער, האוזר הסתייג קלות מהדהירה לבחירות. הוא טען ש"אם הממשלה תעביר תקציב אני בעד שלא נלך לבחירות. הדבר הנכון היה לתת פשרה וזמן לממשלה". אבל הוסיף כי "לצערי הרב בנימין נתניהו הסתכל בלבן של העיניים של גנץ ושיקר, העדיף לקחת את ישראל למערכת בחירות נוספת. האמנתי שהמשבר, הסגר השני והחורף יגרמו לנתניהו להתעשת וטעיתי".

על פי סקר שפרסם אתמול פאנל פוליטיקס עבור 103fm, מפלגה חדשה בראשות גדעון סער הייתה זוכה בלא פחות מ־17 מנדטים אילו הבחירות היו מתקיימות כעת. זה היה מציב אותה כמפלגה השלישית בגודלה בכנסת ומשנה את סדר הכוחות הפוליטי. המנדטים מגיעים, כמעט מכלל המפלגות למעט אלו החרדיות ומרצ. כך, לליכוד יש בסקר 25 מנדטים, ימינה נחלשת אף היא ל־19, יש עתיד־תלם יורדת ל־14, והרשימה המשותפת בנתון שפל של 11 מנדטים. ישראל ביתנו מגיעה בסקר זה ל־7 מנדטים בלבד, וכחול לבן עם 6. ש"ס ויהדות התורה שומרות, כאמור, על כוחן - ש"ס עם 9 מנדטים ויהדות התורה עם 7. מרצ סוגרת את הרשימה עם 5 מנדטים יציבים.

אתמול הבהיר ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן בראיון ל-103FM כי סער לא מתכוון לתמוך בחוק הצרפתי או בכל חוק שימנע את המשפט של נתניהו, גם לא בתמורה לרוטציה על כיסא ראש הממשלה. "מה פתאום מה פתאום זה כמו להגיד שש"ס תתמוך באכילת חזיר, איך אתה רואה את גדעון סער בעד חוק צרפתי? לא רוטציה ולא אם הוא ראש ממשלה כל הקדנציה, אין סרט כזה. אני מכיר את גדעון מקרוב זה איש של שלטון החוק. אין סרט כזה, לא התחלה ולא סוף. אין מצב בעולם, לא הייתי מבזבז שניה מזמני אם היה סיכוי של יותר מ-0 למצב כמו שאתה מתאר. אוי ואבוי לנו למדינה ולליכוד אם נהיה חלק מחקיקה רטרואקטיבית של לשחרר נבחר ציבור מדין".