שולה זקן היא המועמדת הראשונה להדחה בבית האח הגדול, בגלל אחד מאותם כללי משחק המומצאים על ידי האח, ששנתו כנראה נודדת בלילות בחיפוש אחר טוויסטים מוזרים לריאלטי. יש שיגידו שבימים אלה, שולה בהחלט נותנת עבודה ומנסה למרכז את עצמה במקום טוב בין הדמויות היותר בולטות, על מנת להינצל מההדחה במוצ"ש הקרוב. בפרק של אתמול, היה ניכר שהמצלמה מחזרת רק אחריה ומתמקדת בה. אולם, גם אם יתקבל הרושם שהיא מתאמצת להיות רלוונטית, לפחות היא בוחרת במהלכים ואקטים שמציגים דמות חיובית, חביבה, חמה, רגישה ורגשנית. 

עוד לפני שדנים במעלותיה, כבר ייאמר לזכותה שהיא מסוגלת להכיל את יחזקאל הבגדדי שמציק לה ורץ אחריה, ולא מרפה עד שיסיים לנאום לה את אחד מנאומיו חוצבי הלהבות והראש. מהדמות הסבלנית והנעימה של זקן שמשתקפת מהמסך, אני יכולה היום להבין כמה מסורה היא הייתה לאהוד אולמרט כ"מזכירת המדינה" בלשון הבגדדי, ומכאן, המשבר שחוותה כאשר הפקיר אותה לגורלה, למרות נאמנותה.

לבגדדי שקודח לה בראש על הימין והשמאל בפוליטיקה העכשווית, היא אומרת שהיא סולדת משנאת חינם כפי שבאה היום לידי ביטוי בתוך העם. היא משתמשת הרבה במילה אהבה. "אני אהבתי אותו", היא אומרת על אולמרט. "אני אוהבת אותך" לזהבה בן, "אני אוהבת אותו", היא אומרת על יהודה יצחקוב. היא מחבקת הרבה, היא מתרגשת עד כאב, ודומעת כאשר היא שומעת סיפורי חיים קשים, כמו הסיפור של ג'וזי שעבר ילדות מוזנחת נטולת אם.

החיבור שלה לזהבה בן יוסיף לה לא מעט קרדיט בעיני האוהדים הרבים של הזמרת, ואתמול, כאשר הן דיברו משני צידי המתרס, וזהבה התלוננה על כמה קשה לגור בביצה, ידעה שולה להעניק לה מחוכמת החיים שצברה ואמרה לה שתחשוב על כל יום שעובר, ושהקושי שהיא חווה בסופו של דבר יסתיים. באותו רגע, דמיינתי את שולה סופרת את הימים שעברו עליה בכלא עד רגע השחרור המיוחל.

שולה נראית כאילו נמסה לתוך עצמה, כאילו שתתה משקה המעורר את רגשי הרחמים, כאשר היא מביטה ביהודה שאותו החליטה לאמץ, כי על פי סיפורו, אימו חסכה ממנו גילויי חיבה והערכה, ושולה מבקשת לעטוף אותו בחום ואהבה משלה.

במאמר מוסגר, אם לומר את האמת בכל הנוגע לאימו של יהודה, עד לרגע זה עוד לא הבנתי למה הוא מציג את יחסיו עם אמו כסינדרום סינדרלה. הרי בתעודת הזהות שלו הוא אמר בפירוש שכל החיים הוא אמנם סבל מחסך רגשות מצד אימו, אך הוסיף שלא היתה לה כל כוונה רעה, היא פשוט לא ידעה איך להעניק אותם. אז להפוך את עצמו לדמות טראגית רק בגלל שאימו היתה קשוחה ולא ידעה לפנק זה מוגזם, אלא אם כן נגלה בהמשך מידע חדש על היחסים בין יהודה לאימו. 

במאמר מוסגר אחר, יהודה ניצח לפני שנים בתוכנית "אמזונס", ואני תוהה איך הוא שובץ על ידי האח לקבוצת האנונימיים, ואילו דרור קונטנטו, מעצב השמלות והחרדי בדימוס, שובץ לקבוצת הידוענים, כאשר אני בספק אם מישהו שהוא לא מהברנז'ה הכיר אותו עד עכשיו. מה עומד מאחורי ההחלטה של ההפקה בעניין הזה? רק לאח פתרונים, או ליהודה עצמו, שחשב שאסטרטגית, הסיכוי לנצח שמור יותר למתמודדים האנונימיים.

ובמאמר מוסגר נוסף, עד כמה שזכור לי, יהודה באמזונס היה דמות די מרתיעה. הוא הצטייר אז בעיני הצופים כמישהו רומסני ותוקפני במשימות, ובעל אמביציה מטורפת, כשהוא מוכן לדרוס כל מה שעומד בדרכו לניצחון. שולה זקן, שהפכה אתמול באופן רשמי לאימו המאמצת בתוכנית, לא ראתה את "אמזונס" ולא מכירה את האיש, וכנראה לא יודעת שהוא ממש לא זקוק למטריית ההגנה שהיא רוצה להעניק לו. לדעתי, היא טועה כשהיא הופכת אותו לדמות חלשלושה הזקוקה לתמיכה. אני לא בטוחה עד כמה החסות שהיא תפסה עליו תועיל לו במשחק.

בכל מקרה, אין לי כל ספק ששולה זקן לא תודח במוצ"ש, וגם לא תועמד להדחה על ידי הדיירים בהמשך, כי היא לא תיתן להם סיבות להדיחה. גם אנחנו הצופים לא נוכל שלא להתחבר לדמות הטובה והמתחשבת, שבצד הרגישות והחמימות שהיא משדרת, החוויה המטלטלת בכלא חיספסה אותה והיא יצאה משם מחוזקת ומחושלת. היא אפילו מסוגלת היום לצחוק על עצמה ומעורבותה בפרשת מעטפות הכסף של אולמרט הבוס, כפי שקרה אתמול ברגע של הומור, בהקשר של משימת המעטפות. היא גם אמיצה מספיק בשביל להגיד בכנות שהיא הגיעה לתוכנית כי היתה זקוקה לכסף והיא מחוסרת עבודה בעשור האחרון. השילוב הזה בין הרכות, החום והצניעות באופייה, לחוסנה הנפשי, יהפוך אותה לדמות דומיננטית בתוכנית לאורך זמן.