הממשלה החליטה אתמול שלא להטיל מגבלות חמורות על הציבור בחג החנוכה, ויש לברך על כך. עדיף שלא להטיל איסורים שהציבור לא יעמוד בהם, מבלי שישנה דרך מוצהרת לאכוף אותם.

נתניהו אחרי קבינט הקורונה: "לא אהסס להטיל מגבלות"

זו העת לחלק את האחריות להתמודדות עם המגיפה בין הרשויות הממלכתיות לבין הציבור. יש לצפות שיתקבלו החלטות למניעת התקהלויות המוניות מכל סוג שהוא. יש לחייב כל אזרח שחוזר לישראל מכל מדינה בעולם לבצע בדיקה לגילוי או לשלילה של מחלת הקורונה - ועד לקבלת תשובה, להישאר בבידוד.

צריך לטפל באופן דיפרנציאלי ומקומי בכל הערים הכתומות והאדומות, והטיפול יתבצע בידי ראשי היישובים בעזרת חיילי פיקוד העורף. מומלץ לקבל סיוע זה בחיוב, זה לא עונש. רק כך אותם יישובים יחזרו להיות ירוקים.

אנחנו, כל אחד מאיתנו, טוב שנחיל על עצמנו את המגבלה המתחייבת בחג החנוכה לקיים את מצוות הדלקת הנרות רק בחוג המשפחה הגרעינית. כן, מתוך אחריות אישית ולא מתוך הוראה גורפת מטעם גורמי ממשל גבוהים. במקביל חייבים להמשיך לעטות מסיכה, לשמור על מרחק ראוי ולא לפגוש בני משפחה וחברים במקומות סגורים.

אם נגלה אחריות ונמשיך להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, נמנע את הסגר השלישי וגם את הריסון המהודק המתוכנן ככל שהתחלואה תגבר. כך נוכל להרוויח זמן יקר שיביא אותנו בשלום לחיסון ההמוני העומד בפתח - וזוהי התקווה הגדולה של כולנו למיגור המגיפה הקשה ולחזרה לשגרת חיים נורמלית.

בחג החנוכה, חג האורים, נוכיח כולנו את כוח הרוח והמחויבות האישית בדרך לניצחון על נגיף הקורונה. חג שמח.

הכותב הוא יו"ר אסותא ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ויו"ר ועדת סל התרופות תשפ"א