נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס נבחרו הבוקר (שישי) לאנשי השנה של מגזין "טיים" האמריקאי. ביידן, שייכנס לתפקיד באופן רשמי ב-20 בינואר, והאריס, שתהיה האישה הראשונה שתכהן כסגנית נשיא בארה"ב, גברו על נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ, תנועת "Black Lives Matter" וד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה למחלות זיהומיות של הבית הלבן, שהיה מועמד לתואר ביחד עם אנשי הרפואה שהובילו את המאבק במגפת הקורונה.

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

המגזין ציין כי ביידן והאריס מסמלים את האחדות בעם האמריקאי ולכן הם נחרו לאנשי השנה לשנת 2020.

העורך הראשי והמנכ"ל של "טיים" ציין כי תואר איש השנה מתייחס לא רק לשנה שחלפה אלא גם לשנה שתבוא, והוסיף כי "ארבע השנים הבאות יהיו מבחן עבורם ועבור כולנו בו נראה האם הם יוכלו להביא לאחדות שהבטיחו".

המסורת של בחירת איש השנה למגזין החלה בשנת 1927. בשנה שעברה זכתה בתואר פעילת האקלים גרטה ת'ונברג. דונלד טראמפ נבחר כאיש השנה בשנת 2016, לאחר שנבחר לנשיאות ארה"ב. ברק אובמה, קודמו בתפקיד, זכה בתואר פעמיים.

האריס אף דורגה ביום שלישי האחרון במקום השלישי ברשימת 100 הנשים המשפיעות ביותר בעולם לשנת 2020 של המגזין "פורבס". למקום הראשון נבחרה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אשר בשנה האחרונה הובילה את המאבק המוצלח של מדינתה בנגיף הקורונה. למקום השני נבחרה כריסטין לגארד, שנבחרה בשנה שעברה כאישה הראשונה המכהנת בתפקיד יו"ר הבנק האירופי המרכזי.