חשד לרצח: אישה כבת 50 נדקרה למוות אתמול (שישי) בדירה רחובות, על פי החשד בידי בנה. צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותה ללא רוח חיים כשהיא סובלת מפצעי דקירה מרובים בכל חלקי גופה ונאלץ לקבוע את מותה. בנה החשוד במעשה נעצר במקום ונלקח לחקירה והאירוע נחקר בחשד ברצח. 

החשוד, צעיר כבן 19, סיפר בחקירתו שתכנן את הרצח, וזה בעצם כמעין נקמה על התנכרות מתמשכת לכאורה מצידה של אימו בו. הוא סיפר לחוקרים כי מזה תקופה ארוכה, הוא "זכה" ליחס פוגעני מצידה של אימו, ולכן, עבר להתגורר עם אביו וניתק את הקשר עימה, כשכבר לא יכול היה לשאת את התנהגותה. הוא החליט, ככל הנראה, לשים קץ לחייה והודה במעשה במהלך החקירה. במשטרה בודקים כעת את גרסתו, והחקירה נמשכת. בית המשפט הורה להטיל צו איסור פרסום על כל פרט מזהותו.

מחקירתו עולה כי הוא שלף סכין יפנית על מנת לדקור את אימו. היא ניסתה לברוח לאמבטיה לנעול את עצמה, אך הוא השיג אותה, ושיסף את צווארה. בשל אותה פציעה, דיממה האם על פי החשד למוות.

כבר בחקירתו הראשונית עלה חשד כי הבן הגיע לביתה של אימו בנסיבות שטרם הובררו ושם נטל סכין ודקר את אותה למוות. נציין כי מדובר בבן להורים גרושים שאינו מתגורר עמה, והוא הגיע לביתה ברחובות שם היא התגוררה בגפה.

ניידת משטרה (צילום: פלאש 90)
ניידת משטרה (צילום: פלאש 90)

סנ"צ דודי מירון, מפקד תחנת רחובות, מסר כי "מדובר באירוע קשה ומצער. נמצאה אישה דקורה ללא רוח חיים והאירוע כרגע נמצא בחקירה. יש לנו עצור באירוע שזה הבן שלה. העניין בבירור, אנו לא יודעים בדיוק מה קרה ומבררים את התמונה". סנ"צ מירון הסביר כי במשטרה לא ידוע על תלונות מהעבר, וכי מדובר במשפחה שאינה מוכרת למשטרה. הוא הוסיף: "בסופו של דבר נגיע לחקר האמת בעניין הזה".

שכנתה של הנרצחת סיפרה: "אני קצת בשוק, אני לא יכולה להירגע, אני מכירה אותה היא גרה פה תשע שנים. אני גרה קומה מתחתיה ולא שמענו כלום. השכנה שלה דלת ממול שמעה צעקות והיא התקשרה ל-101 אז הוא , הבן שלה, דפק לה בדלת ואמר לה לא להתקשר כי אחותו עשתה מעשה קונדס".

היא הוסיפה כי "השכנה התקשרה למשטרה וניסתה לבטל אבל אמרו לה שהם כבר בדרך. ראיתי אחרי זה שהשוטרים מורידים אותו עם אזיקים. הבת שלי ירדה למטה ואמרה שיש פה מלא ניידות". לדבריה מדובר בדיירת מאוד שקטה. היא מאוד מסודרת, תמיד משלמת בזמן את הועד. שני ילדיה (בן ובת) לא גרים כאן - היא התגוררה כאן לבדה.

נזכיר כי רק בחודש שעבר פורסמו נתונים של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, ומהם עלה כי מחצית מהנשים שנרצחו על ידי בן משפחה בשנתיים האחרונות היו מוכרות לשירותי הרווחה, ושליש מהנרצחות הגישו תלונות במשטרה בגין עבירות אלימות טרם הרצח. עוד נציין כי מי שהזמינה את המחקר היא הוועד לקידום מעמד האישה, לרגל יום המאבק הבין-לאומי למניעת אלימות נגד נשים, והוא מתבסס  על נתוני המשטרה לשנים 2020-2018. 

הדוח עצמו חשף כי לכ-50 אחוזים מהחשודים בעבירות אלימות כלפי בת הזוג, נפתח לפחות תיק אחד נוסף קודם בגין אלימות  כלפי בת זוג בעשר השנים שקדמו לאירוע הרצח. עוד עולה מהנתונים, כי בשנים 2020-2018 נרצחו 69 נשים, 22 מהן בשנת 2020 (עד 8 בנובמבר). ב-35 אחוז מהמקרים החשוד ברצח הוא בן הזוג.

המחקר קבע כי מקרי הרצח בהם מעורבים בני זוג התחלקו בצורה שווה בין המגזרים השונים שעה שכשליש מהנשים שנרצחו משתייכות למגזר הערבי, שליש נוסף הינן יהודיות ותיקות וכי שליש הינן נשים יהודיות עולות חדשות.

כשעתיים לאחר מכן, בוצע חיסול בכפר קאסם, שעה שלמשטרה דווח על אירוע ירי לעבר רכס ובו שלושה נוסעים, שנפצעו ופונו לבית החולים, שם ניאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו של אחד מהם.