שר המשפטים לשעבר חיים רמון שוחח עם ניסים משעל על ההתפתחויות האחרונות בזירה הפוליטית, ואמר כי "התפטרותו של גדעון סער לטובת הקמת מפלגה חדשה משנה את כל כללי המשחק". הוא הוסיף ב-103FM: "אני אומר שמדובר במהלך שמשנה באופן דרמטי את התמונה הפוליטית". לדבריו, הגאוניות של נתניהו בשלושת הבחירות הקודמות, היתה שהוא הצליח לשמור על גוש רק ביבי. "המעשה של גדעון (סער) עשה ככה שהגוש של ביבי יהיה ביום טוב 45. אם יש בחירות בחודש מרץ, ביבי לא יהיה ראש הממשלה".

צבי האוזר מברך את גדעון סער

בהמשך דבריו אמר כי "גדעון ונפתלי בנט ישתפו פעולה מול שנוא נפשם, גדעון הוא פוליטיקאי מצוין אבל הוא עשה טעות אחת בכך שהקדים את המהלך שלו". רמון הסביר: "נתניהו יושב עכשיו בבית, ואם הוא מחשב באופן רציונלי את המפה הפוליטית, הוא חייב ללכת לגנץ, לתת לו רוטציה ולנסות לפתוח דף חדש". לדברי השר לשעבר, נתניהו וגנץ תלויים זה בזה, ואם הם לא יבינו את זה הם יהיו תלויים פוליטית, זה לצד זה, פוליטית כמובן.

"הוא לוקח מלבד איבוד הממשלה, לאור מצבו העדין במשפט - כשאני דן בעניינים פוליטים ודן בדיני נפשות אני זהיר מאוד", הוסיף עוד, "נתניהו יהיה חשוף לכל דבר במשפטו, ללא הגנה משפטית פרלמנטרית. אני רוצה לומר ברור אין שום סיכוי לחוק צרפתי, זה נגמר. הדבר השני הוא שיש סיכוי בנסיבות החדשות שנותרו, שהוא עשוי להיות מורשע, וברור שיהיו לכך השלכות חמורות". רמון אמר: "אני לא רציתי לומר זאת, אבל יש סבירות שהוא ייכנס לכלא, אני לא רוצה לראות את זה".

הוא הוסיף: "אני אומר באופן ברור – חייבים לחוקק חוק צרפתי. לא רטרואקטיבי. לא ייתן שלכל רה"מ יהיה אקדח על  הראש - יש לביבי דילמה אדירה בסוף השבוע". רמון סיכם כי "אם הייתי צריך לייעץ לו, אל תהסס, תרים טלפון לגנץ בוא נבטל את נקודות היציאה, אבל אני חוזר מהפרה היסודית של עצם הרוטציה. זה צריך לקיים. אם נתניהו לא עושה את זה - מדובר באחת הטעויות הגדולות שעשה פוליטיקאי".