ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו התקיימו אמש, זה השבוע ה-25 ברציפות. אלפי בני אדם הפגינו מחוץ למעונו הרשמי של נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, ומאות צעדו ברחובות תל אביב. כאלף מוחים, ביניהם פעילי התנועה לאיכות השלטון, ארגון המחאה ״הספירה לאחור״ ופעילי מחאה נוספים הפגינו בקיסריה מול בית נתניהו ונשאו מיצג של בלון אדום באורך כמאה מטר. ״אנו מותחים קו אדום בוהק כדי לומר - עד כאן, לך״.

ההפגנות נגד נתניהו (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

במהלך ההפגנה במרכז חורב בחיפה החלה תקיפה הדדית בין מפגינים, והמשטרה עכבה לחקירה אם ובתה תושבות קרית אתא, תושבת נשר ותושב חיפה. מהחקירה עולה כי עפ"י החשד, ארעה תקיפה הדדית בין שלוש מפגינות, אם ובתה תושבות קרית אתא בנות 51 ו-22, תושבת נשר בת 63 לתושב חיפה בן 66.

מול מעון בית ראש הממשלה בבלפור מאות מפגינים חסמו את פינת הרחובות ברנר ואחד העם. כוחות המשטרה נערכו לכך ונפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור. שלושה מפגינים נעצרו בירושלים עם תום אירוע המחאה, בחשד לחסימת צירי תנועה והפרות סדר.

למרות חסימות המשטרה הצליחו המפגינים להגיע בסמוך למעון, נשאו לפידים וקראו לראש הממשלה להתפטר לאלתר: "בזמן שהנאשם מתבצר וחומק מבחירות, לא נסתפק בהפגנות מרוחקות. ביבי, נבוא אליך מכל כיוון ובכל הזמן. נהיה הסיוט שלך. עד שתלך!"

ההפגנות נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנות נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: ״לכבוד חג החנוכה הגענו הנה להרבות אור ולגרש את החושך. לא נתרגל לעובדה שהעומד בראשות הממשלה הוא נאשם בשלושה כתבי אישום חמורים. המצב הזה לא תקין ולא ניתן לנרמול. מדי שבוע אנו מגלים עד כמה שיקולים פוליטים צרים מובילים את הטיפול במשבר הקורונה. ככה לא מנצחים מגפה. נתניהו - נכשלת, לך״.

מארגון ״הספירה לאחור״ נמסר: "אם לא ברור שהגענו לקו האדום, לתחתית החבית, אנחנו מבהירים את זה עכשיו. אנו מותחים קו אדום בוהק מול ביתו של נתניהו, כדי לומר - עד כאן. השחיתות, השנאה והשיסוי לא יעברו, שחרר אותנו ולך".