צופים רבים חיכו לפרק של "האח הגדול" אמש, לאחר הסערה התקשורתית שפקדה את התוכנית בשבוע האחרון, בציפייה לראות איך תתמודד ההפקה עם העזיבה הפתאומית והמוקדמת של אלימלך קשתי. בפועל, היה די ברור שיוקדשו לאירוע לא יותר מדקות בודדות:

הצדדים שלא הכרנו: הסיבות שבגללן שולה זקן לא תודח כל כך מהר

אחרי שלא זכה כמעט לזמן מסך בפרקים האחרונים, בעקבות הנסיבות כמובן, נקרא קשתי לחדר האח ושם התבשר על ההפצה המחודשת של הסרטון המדובר. "האח הגדול רוצה לאפשר לך לצאת להתמודד עם הביקורת שהופנתה כלפיך" – נאמר לו, בטון לקוני ומכובס של "האח הגדול" בסצנה שניסתה לייצר שקיפות ולרצות את הצופים שדרשו בהדחתו, עת היה ברור שהשיח בין השניים היה ארוך ומעמיק יותר – ושלקשתי לא באמת נותרו יותר מדי ברירות. 

לבסוף וכצפוי, קשתי עזב את הבית – אך באופן תמוה למדי, לא ניתנה לו האפשרות להיפרד מהדיירים – מה שהותיר אותם המומים, ואף גרם לבגדדי להגות את הרעיון התלוש: "בואו נשים לו בבית טלוויזיה ואז הוא ישתתף איתנו בעונה, אבל מרחוק". תודה לך על התושייה, אנחנו נוותר. 

אלימלך קשתי (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלימלך קשתי (צילום: צילום מסך רשת 13)

אין ספק שהכוכב של הפרק הזה היה בגדדי. אולי הדבר נבע לאור מספר ההצבעות הנמוך שקיבל בימים האחרונים, מה שהוביל את ההפקה להבין כי הוא זה שיודח הערב, אבל דבר אחד בטוח – בגדדי עשה כל מה שהוא יכול בשביל לעמוד להדחה, ולבסוף גם להיות מודח מהבית: הוא לא הפסיק לדבר גם כשכולם רצו לישון, צחק כאשר ניסו לדבר איתו ברצינות, התלונן על קיפוח גם כשלא היה צורך ועירב פוליטיקה גם כשאף אחד לא ביקש. בגדדי, אם רצית לצאת מהבית – הדלת של האח ממש לידך, למה כל המאמץ?

אין מה לעשות, עם כל הניסיונות לייצר אינטריגות סביב האישיו הפוליטי – "האח הגדול" הוא בראש ובראשונה פורמט חברתי, ובפן הזה – בגדדי כשל נחרצות. אז נכון, הוא צדק כשהתלונן על ערמות הכלים ועל המטבח המטונף וכן הבין נכונה שרוב הדיירים ממהרים להשתיק אותו, מהר מכפי שהם ממהרים להשתיק דיירים אחרים – אבל כל אלה לא עזרו לו, והוא מצא עצמו מודח מהבית – מוקדם בהרבה מהצפוי. אז האח הגדול, אם בנית על ריבים פוליטיים לעונה – כדאי לחשב כיוון מחדש, כי נראה שלא רונית הביביסטית ולא רמי ורד ששים להיכנס לקרב הזה, בינתיים לפחות. ואם זה לא נס חנוכה קטן עבורנו, הצופים – מהו נס?

הצדיק את הדחתו, בגדדי (צילום: צילום מסך רשת 13)
הצדיק את הדחתו, בגדדי (צילום: צילום מסך רשת 13)

לפני שיצא מהבית, הספיק בגדדי לעשות עוד דבר משמעותי – והוא לחשוף ביהודה יצחקוב, מי שזכה כאן להימור כמנצח פוטנציאלי (קישור: https://www.maariv.co.il/culture/tv/Article-806851  ), צדדים מפתיעים ולא כל כך מחמיאים, בלשון המעטה.

בעימותים חוזרים ונשנים שהתקיימו בין יצחקוב לבגדדי, אשר התפתחו גם לויכוח עם מור – יהודה התגלה כבחור אימפולסיבי, מתלהם וחמום מוח: "שתסתום ת'פה", "אתה חי בסרט" ושלל הנפות ידיים וגלגולי עיניים – הם רק חלק ממנת העצבים שקיבלנו ממנו במהלך הפרק האחרון.

אז נכון, ייאמר לזכותו שהוא עדיין ממשיך לשמר את מעמדו כדייר אותנטי, אמין וחברותי (עת הפך להיות בן נוסף של שולה זקן, באופן מוזר שכזה) – אבל אם ימשיך בקו הזה, הוא ייצר לעצמו אויבים בשלב מוקדם מאוד של השהות בבית, וחבל. לצד יתר הגברים בבית, יכול להיות לו פוטנציאל להיות 'מאמי לאומי' אינטליגנט שלא מתעסק רק בקוביות שלו מול המראה – אבל לשם כך הוא חייב לשנות כיוון, ובהקדם.

יהודה יצחקוב (צילום: צילום מסך רשת 13)
יהודה יצחקוב (צילום: צילום מסך רשת 13)

וכדי לסיים באווירה אופטימית וחגיגית יותר, כיאה לחג החנוכה, אני שמחה לבשר שקיבלנו נס חנוכה -  שני פורמטים בתוכנית אחת – "האח הגדול" בשילוב "הרווקה". ולהלן חלוקת התפקידים:

בתפקיד הרווקה הנחשקת – קארין "אין לי עדיין ממש אופי" עליה. המתחרים על ליבה – ג'וזי "אני מסתובב עם משקפי שמש בבית סגור" זירה, תום "שמישהו יזכיר לי איך לובשים חולצה" חיימוב ויהודה "אני נראה חמוד אבל מתחמם בשניות" יצחקוב. בתפקיד היועצת הזוגית – מור "כבר עברתי את זה" לרמן ובתפקיד זו שלא מבינה שמשתמשים בה כדי להוציא לרווקה את העיניים – גל "על כל שנת חיים יש לי 50k עוקבים" גברעם. זוהי רק תחילת העונה, וגם תחילתו של החורף – אבל בינתיים, נראה שהולך להיות פה לוהט בקרוב. אנחנו ממתינים.