ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, המקורב לגדעון סער, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אודות החלטתו של סער לפרוש מהליכוד ולהקים מפלגה חדשה, ועל החשש כי שלטון הליכוד יתנכל לאילת בעקבות תמיכתו בסער.

צבי האוזר מברך את גדעון סער

אתה חבר קרוב שלו?
בהחלט. אני הולך איתו כברת דרך ארוכה, מאמין באיש, מאמין בעשייה שלו, ויושרה האישית שלו. אנחנו מכירים קרוב לעשרים שנה והולכים יחד בדרך ציבורית-פוליטית. הוא בתחומים של כנסת ישראל, ואני בתחומים המוניציפלים. זכיתי להכיר מנהיג ראוי, בכל התחומים, מישהו שעשה חיל בכל תפקיד - גם כשר חינוך, וגם כשר הפנים.

אתה עם אמא או עם אבא? עם גדעון סער או בנימין נתניהו?
ברגע שגדעון הודיע שהוא יוצא לדרך חדשה הודעתי שאני מצטרף אליו. אין פה ויכוח. לפני כ־13 שנה גדעון היה זה שהכניס אותי לליכוד, ואני הולך בדרכו. כאשר גדעון סער קיבל החלטה לבצע פעולות שיקדמו אותו להובלת המדינה הוא מצא לצידו אותי - אדם שמאמין בו ובדרכו. אני חושב שמדובר פה באדם מאוד איכותי. לא תשמעו ממני סרה על אף אחד - כרגע אני מדבר פוזיטיב. אני חושב שגדעון הוא מנהיג צעיר, נמרץ, איכותי, ומשובח שהוכיח את עשייתו לאורך השנים - הוא שחקן מוביל בפוליטיקה הציבורית, וההחלטה הזו זו לא איזו גחמה שקפצה עליו לפני יום או יומיים. אני חושב שראוי שתקום כאן ממשלה אחרת, צעירה ונמרצת. זה לגיטימי לגמרי - אנחנו מדינה דמוקרטית ואני מצטער על פעולות של דלגיטימציה למי שעד לא מזמן היה הנסיך של התנועה. 

על מה אתה מדבר? על קריאות בתוך הליכוד? ציוצים של יאיר נתניהו? 
אני מדבר על אדם שבמשך שנים עשה רבות למען התנועה. צריך שדמויות כאלה יתקדמו. אגב, מנהיגים ותיקים כמו בנימין נתניהו צריכים לעודד דברים כאלה. זו דעתי וככה אני רואה את הדברים.

הצחקת את עצמך עכשיו.
אני חושב שככה צריכה להתנהל מנהיגות רצינית שיודעת להכשיר עתודות שיובילו את המדינה למקומות טובים. אני לא באתי לנתח פה פוליטית שום דבר, ומכהן כראש עיר שתומך בגדעון סער.  אני חושב שלגדעון ישנו מסד נתונים יותר מוצלח ממה שיש לי ושיקוליו נגזרים מכך. אני בוחן כרגע מהלך אחד - קם מנהיג במגזר הפוליטי-ציבורי ואומר 'אני רוצה להגיע לקדמת הבמה'.

אבל תראה איזה פוליטיקאים מצטרפים אליו. הוא מצרף את הנדל ואת האוזר מדרך ארץ, שהם אלו שהעלו את נתניהו לשלטון.
אני עדיין חושב שמדובר בשני אנשים רציניים, שיובילו לפרופיל האיכותי במנהיגות שתהיה להם היכולת להמשיך לעשות למען המדינה ברמות הגבוהות ביותר. זו התקווה שלי. אני מכיר את הכנסת, וחושב שראוי להשביח את בית המחוקקים שלנו ולהוסיף אליו גם אנשים איכותיים.

תגיד, יהיו בחירות?
את האמת? אני לא יודע. או שגדעון טרף את הקלפים או שקורה פה משהו. תשמעו, אנחנו סובלים פה בשנים האחרונות ממשילות בלתי אפשרית. לפני כמה חודשים נפגשתי עם שר בכיר בממשלה שאמר שהוא מקווה שמניין חודשיו בתפקיד כשר יהיו כמניין חודשיי כראש עיר. לדעתי זו אחת האמירות הכי אומללות ששמעתי בחיי. זו אמירה שמלמדת אותנו שאין אסטרטגיה, אין חזון, אין שקיפות, ואין משילות. לכן, יש צורך בשינויים בתוך ההנהגה. 

אתה לא חושב שיתחשבנו איתך כי אתה תומך בסער?
עוד שאלה שמקוממת אותי ומעליבה אותי. אני מרגיש שאני חי בעולם שלישי. אם מישהו רוצה לבוא חשבון עם העיר שלי בגלל שאני תומך בגדעון הוא לא ראוי לשבת בצמתים שלטוניים.