למרות שהסטטיסטיקה העגומה מפורסמת ומוכרת לכולם, כשזה קורה לך, טבעי לגמרי שהתחושה הראשונה היא בלבול, כי, אחרי הכל, בדומה לדברים רעים אחרים בחיים, כולנו בטוחים, שזה אמור לקרות רק לאחרים...

מדוע צריך עורך דין גירושין?
בנוסף לתחושות השונות שהגירושין מעוררים אצל כל הצדדים הנוגעים בדבר, הם מעוררים מספר מחלוקות שעשויות להתגלות כעקרוניות אצל אחד מבני הזוג (או אצל שניהם), כדוגמת עניין חלוקת הרכוש, דמי מזונות הילדים ואף עניין זמני השהות (שאותו הכרנו בעבר בשם "הסדרי ראיה"). על רקע הרגשות הסוערים, שלרוב, מעוררים הגירושין, אך הגיוני הדבר, כי כל נושא כזה עלול להפוך לסלע מחלוקת, שבעטיו עלולים הצדדים למצוא את עצמם נלחמים האחד בשנייה שנים רבות, כשהמטרה היחידה שאולי נותרה להם משותפת - טובת הילדים, נזנחת ונדחקת לפינה, בשל המשאבים הרבים (זמן, רגשות ואף כסף) אותם משקיע כל אחד מהצדדים במאבק הגירושין. עורך דין גירושין טוב, בראש ובראשונה, יילחם למיצוי זכויות הלקוח/ה שלו, אולם, בד בבד, הוא ישאף להגיע להסכמות ולפשרה בין הצדדים, על מנת להגיע לאותה מטרה (גירושין) בדרך נעימה ובריאה הרבה יותר לכל הצדדים, ובעיקר לילדים.

משמורת משותפת - שמים את טובת הילדים במרכז
במצב רגיל, כששני ההורים נשואים וחיים יחדיו, ילדים נהנים, פחות או יותר, מזמן ומתשומת לב שווה מכל אחד משני הוריהם. אולם, סוגיית משמורת הילדים המשותפים לאחר גירושין מעלה את אחת מהסוגיות המרכזיות והרגישות ביותר בהליך הגירושין. זאת, מאחר, ומן הסתם, גורלם ועתידם של הילדים שהוריהם מתגרשים, יושפעו במהלך ולאורך שנים מאותן החלטות הנוגעות למשמורת, שתתקבלנה בעת הליך הגירושין.
 
עד לפני זמן לא רב, לרוב, האם שמשה כהורה משמורן יחיד, תוך קביעת הסדרי ראיה (אכן, המונח הישן) לאבי הילדים, על מנת לאפשר את המשך הקשר בינו לבין הילדים המשותפים. בשנים האחרונות, הן בשל האספקטים הפסיכולוגיים והן בשל האספקטים המשפטיים, ניתנת עדיפות ליצירת פורמט התנהלות של משמורת משותפת, הכולל את שני ההורים, במקרים בהם אבי הילדים מעוניין ומסוגל לזאת.

האם משמורת משותפת היא עניין טכני בלבד?
מאחורי משמורת משותפת עומד עיקרון החלוקה השווה בין שני ההורים. כך שאין המדובר, אך ורק, טכנית, על מספר ימים שבהם ילד נמצא אצל כל אחד משני הוריו, אלא אף על מידת אחריותו של כל אחד מההורים ועל סמכויותיו לקבל החלטות הנוגעות לילד. בניגוד לעבר, כיום המשמורת המשותפת אינה נותנת בידיו של ההורה המשמורן היחיד, שבחזקתו מבלה הילד את מרבית זמנו, סמכויות רבות יותר לקבלת החלטות הנוגעות לגידולו, אלא עוסקת בחלוקה שווה של זמן, סמכות ואחריות בין שני ההורים. אולם, למרות שמשמורת משותפת נחשבת למצב האידיאלי שאליו רצוי לשאוף, דפוס התנהלות זה אינו מתאים לכל מצב, ובמקרים בהם הוא אינו מתאים, עורך דין גירושין מנוסה ומקצועי יידע לעצור את התנהלות הדברים ולהתריע על אי ההתאמה.

כיצד בוחרים עורך דין גירושין?
לכאורה, עסקנו כאן בדברים שאינם קשורים ישירות למקצועיותו ולניסיונו של עורך הדין (שהם, כידוע, הנתונים הראשונים שאותם יבחן כל מי שיחפש עורך דין גירושין). אולם, עשינו זאת על מנת להבהיר, כי, עם כל כמה שמקצועיות וניסיון חשובים (והם חשובים - למען הסר כל ספק), חשוב לא פחות מכך לבחון את הכימיה הנוצרת ביניכם לבין עורך הדין שלכם והאמון שהוא מעורר בכם.

אחרי הכל, אם אתם מתכוונים להפקיד בידיו המקצועיות של עורך דין הגירושין את עתידכם ואת עתיד ילדיכם, בוודאי תרצו לעשות מתוך האמונה שהוא יהיה איש המקצוע שינתב אתכם לדרך המתאימה והנכונה לכם ביותר. לא?

צרו קשר עוד היום עם משרד עו"ד חגית הלוי ושות' בטלפון 077-3487178