אחרי זוגיות, נישואין וילדים משותפים, זוג ממרכז הארץ החליט לפתוח בהליך גירושין, שהסתיים בצורה מכוערת והוביל לכך שהבעל תבע את גרושתו בחצי מיליון שקלים. בזמן תהליך ההפרדות, האישה הייתה בהיריון מתקדם ונשאה ברחמה את בנם המשותף. לטענת הבעל, האישה הסתירה מפניו את הולדת בנו ומנעה ממנו לפגוש אותו. אחרי שהבעל פנה לעורכת דינו, ענבר לב, העניינים החלו להסתבך. 

לדברי עו"ד לב, האם סירבה במהלך ההיריון לגלות לגבר מהו מועד הלידה ובכך גם מנעה ממנו להגיע אל לידת בנו. על פי הנתונים בתיק התביעה, האישה אף ארגנה בסתר את אירוע ברית המילה של הבן, אליו הוזמנו רק בני משפחתה ומכרים מהצד שלה, תוך שאבי הפעוט ומשפחתו כלל לא ידעו על קיום האירוע. במשך 44 ימים מרגע הלידה, האם סירבה בכל תוקף להפגיש בין התינוק לאביו, ולבסוף, הסכימה כי הם יתראו בתחנת משטרה - דרישה שנדחתה על ידי בית המשפט. 

בהמשך, כאשר האב כבר פגש את בנו, האם סירבה לתת לו להחזיק אותו בידיו וניסתה ליצור ריחוק בין התינוק לאביו, אך ללא הועיל. לדברי עו"ד לב, "הילד נקשר לאביו משום שבגילו אי אפשר להסית אותו". בנוסף, עו"ד לב טענה כי הסתרת הלידה של הפעוט היא רק חלק מתהליך של ניכור הורי מתמשך, המנע מהבעל לפגוש את ילדיהם הנוספים. בימים אלו, הוגשה תביעה מטעם הגבר, במסגרתה הוא דורש פיצויים מגרושתו. לטענת עו"ד לב, לאב נגרמו נזקים נפשיים קשים כתוצאה ישירה ממעשיה של האם, בכך שהיא מנעה בכל דרך קשר בינו לבין ילדיו. 

עו''ד ענבר לב (צילום: משה רון איילון)
עו''ד ענבר לב (צילום: משה רון איילון)

"האישה גרמה לבעלה לשעבר נזקים אדירים – פגיעה נפשית קשה, פגיעה באוטונומיה, עוגמת נפש, סבל רב, בושה, השפלה פגיעה בשם בטוב, פגיעה ביכולתו להמשיך בחייו האישיים ועוד רבות", טענה עו"ד לב. לדבריה, כל ההון שבעולם לא ישיב לאב הפגוע את הזמן שאיבד עם ילדיו, את טקס הברית של בנו שנאלץ להפסיד ואת ההתאוששות מהפגיעה בנפשו ושמו הטוב. בזמן כתיבת שורות אלו, תהליך התביעה נמצא בעיצומו בבית המשפט האזורי.