ג'נה בת ה-5 וחצי הובהלה לפני מספר שבועות לבית החולים הדסה עין כרם בשל חום גבוה וכאבי בטן. היא אושפזה בבית החולים ועברה בדיקות נוספות, במהלכן אבחנו הרופאים לתדהמתם ציסטה ענקית בגודל 10 ס"מ הממוקמת בדרכי המרה. על מנת להסיר את הציסטה היה על הרופאים לבצע ניתוח מורכב המצריך שיקום ארוך. לאחר סיעור מוחות החליטו בבית החולים כי יבצעו את הניתוח לראשונה בארץ - בשיטה לפרוסקופית, וג'נה שוחררה מבית החולים בריאה ושלמה כעבור מספר ימים בודדים.

ד"ר דיאא זגייר, כירורג מבוגרים וילדים בהדסה מספר: "ג'נה הגיעה אלינו עם מדדי דלקת חריפים בלבלב ובכבד. בבדיקות האולטרסאונד שביצענו לה ראינו ציסטה ענקית הנמצאת בדרכי המרה שלה. הציסטה היא ככל הנראה מולדת ומשפחתה מעולם ידעה על כך עד שהגיעה לממדים גדולים וגרמה לדלקות החריפות".

"בחדר הניתוח בשיתוף עם ד"ר אשרף אמאם, מומחה בהשתלות ובניתוחי כבד ולבלב, היה עלינו לעבור בעדינות ובזהירות רבה על מנת להפריד אות הציסטה משאר האיברים הסמוכים מבלי לפגוע בהם, כל זאת כאמור בלפרוסוקופיה. לשמחתנו הניתוח עבר בצורה חלקה והצלחנו להוציא את הציסטה במלואה ולשחזר את דרכי המרה בעזרת לולאת מעי דק", המשיך.

והוסיף: "ג'נה שוחררה לביתה אחרי חמישה ימי אשפוז בלבד, דבר שהוא יוצא דופן במקרה הזה ומשמח במיוחד. במידה והיינו נאלצים לנתח אותה בניתוח פתוח זמן ההחלמה היה הרבה יותר ארוך".
 
יוסף עלאן, אביה של ג'נה: "היינו מלאים בחששות אחרי שאבחנו אצל ג'נה את הציסטה. היא ילדה קטנה ורזה והגודל העצום של הציסטה מאוד הפחיד אותנו. חששנו מאוד מהניתוח ומההחלמה שמצפה לה. לשמחתנו בבית החולים החליטו לנסות שיטה חדשה ולמרות שחששנו גם מזה - בטחנו מאוד ברופאים שליוו אותנו וסמכנו עליהם שהם יעשו את הטוב ביותר עבור הילדה הקטנה שלנו.״
 
הניתוח עבר בצורה חלקה והרופאים הצליחו להוציא את הציסטה במלואה ולשחזר את דרכי המרה בעזרת לולאת מעי דק. ג'נה שוחררה לביתה אחרי חמישה ימי אשפוז בלבד, דבר שהוא יוצא דופן במקרה הזה ומשמח במיוחד.