היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס היום לתיקיו הפליליים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי "אם הסנגורים של נתניהו ירצו לבוא לדבר, כמו בכל מקרה אחר, הדלת שלי פתוחה... מבחינתי, התיק הזה יתנהל מהתחלה ועד הסוף. יש אינטרס מובהק לכך". את הדברים אמר בכנס של ערוץ 7 בו השתתף.

״אני כואב את ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, מנהיג שיש לו הרבה זכויות והוא גם אהוד על ציבורים רבים", אמר מנדלבליט. "כשאמרתי שקיבלתי את ההחלטה בלב כבד, אך בלב שלם, התכוונתי לכך. אבל אין אף אדם מעל החוק. אם יהיה אחד כזה, זה תחילת הסוף של הדמוקרטיה״. 

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

תשובה מעניינת נוספת שסיפק מנדלבליט נגעה בנושא שמעסיק הרבה מאוד חברי כנסת, והוא פסקת ההתגברות. "גם אני חושב שיש מקום לעשות שינויים משמעותיים, כולל פסקת התגברות, אבל אסור להרוס את המערכת. צריך לשפר אותה''. 

מנדלבליט סיפר כי הוא עומל להגן על הממשלה, והזכיר כדוגמה לכך את חוק ההסדרה. "אני עושה כל מאמץ להגן - עד מקום שאי אפשר להגן. גם לגבי חוק ההסדרה - הבעיה היחידה שלי הייתה זה הגנה על בנייה שנעשתה במודע חוסר תום לב. איפה שהוקמו מקומות בחוסר תום לב אז אי אפשר להגן, זה לא עובר. גם במדינת ישראל זה לא היה עובר. אני חושב שדין אחד למי שגר ב'קו הירוק' ולמי שגר ביהודה ושומרון''.

כזכור, בין נתניהו למנדלבליט ניטש קרב ארוך לאור החלטת האחרון להגיש כתב אישום נגד הראשון, שנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים על מעורבותו בתיקי 1000, 2000 ו-4000. נתניהו האשים את מנדלבליט ב"מזימת הפיכה שלטונית" על רקע נסיון מימון ההוצאות על משפטו המתנהל. ב-24 בנובמבר בית המשפט החליט לדחות את פתיחת שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחודש פברואר. הדחייה נובעת מתוך בקשת פרקליטי נתניהו, הזוג אלוביץ' ונוני מוזס לתיקון כתב האישום בעניינם. בית המשפט קיבל גם את בקשת סנגוריו של נתניהו לדחות את מתן תשובתם על כתב האישום ל-13 בינואר.