"יש בנו אהבה": לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הסיר אמש מפרופיל הטוויטר שלו תמונה עם נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, ושם במקומה תמונה הקשורה לחג החנוכה, העיתונאי בן כספית והשדרן ינון מגל התווכחו הבוקר (שני) בתוכניתם ב-103FM, והפעם - סביב פשר החלפת התמונה.

"נכנסת להיסטוריה", אמר כספית למגל. "למה?", שאל מגל. "כנראה הציוץ האחרון של המשיח, קרי בנימין נתניהו, לפני שהוא שינה את תמונת הנושא בחשבון הטוויטר שלו מתמונה עם הנשיא טראמפ לתמונה שלו בלי הנשיא טראמפ, הייתה יש בנו אהבה לינון והיא תנצח", אמר לו כספית. "אתה קולט מה אמרתי? אולי זה מכוון? חסד אחרון?", המשיך.

מגל: "הבנתי שהוא מתכוון להחזיר את התמונה של דונלד בן פרד אחרי חנוכה, שאז הוא תמיד משנה תמונת נושא. ראיתי על זה איזה משהו, מישהו צייץ או אמר".

כספית: "מתכוון שמתכוון. נכון לרגע זה רה"מ שינה את תמונת הנושא שהייתה לחיצת יד אמיצה בינו לבין דונלד בן פרד וכרגע כל מיני חנוכיות. ינון טוען כפי שהוא טוען הרבה דברים שהתמונה תחזור".

מגל: "הסברת לי שזה נפלט בלי שביבי ידע. טעות כאילו?".

כספית: "אני מקווה לטובתנו שלא נתניהו מפעיל את חשבון הטוויטר שלו".

מגל: "אתה חושב שהוא מאשר מה שמצייצים?".

כספית: "ציוץ כמו 'יש בנו אהבה לינון' לא מעבירים דרכו, אבל החלפת תמונה בטח".

בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מגל: "הציוץ שלי - ביבי לא ידע, אבל בתמונה כן. אתה מקנא בי? תגיד את האמת, אתה מקנא שהוא אמר שהוא אוהב אותי? אהבה נכזבת? הכול פתולוגיה של תסביך אב? תסביר לנו".

כספית: "אבא שלי חי, איזה תסביך אב? יש לי 94 שנים של אב. אתה זוכר שאמרתי פעם שמשהו שסיבך אותי עם החרדים? שגם אם הייתי צריך לחזור בגלגול הבא כחרדי הייתי מעדיף לחזור כאיקס? אם יציעו לי כשאגיע ל-120 או שאתה מת ונרקב בגיהינום לנצח נצחים או חוזר בתור ינון מגל, או חוזר בתור...".

מגל: "זרקא".

כספית: "הרסת עכשיו. נראה לי לזרקא יש חיים יפים".

מגל: "אורלי לב?".

כספית: "אישה עוד לא הייתי האמת, זה מעניין. אני לא מקנא בך".

מגל: "מקנא בקטע שביבי אומר לי אני אוהב אותך, אז אתה מתחיל להקטין את זה. למה להקטין? למה לא להגיד ביבי אוהב אותך?".

כספית: "התנגשות ציוויליזציות כי אני, אם ראש ממשלה מכהן יצייץ שהוא אוהב אותי זה יום שאני אסתובב אבל וחפוי ראש. אראה בזה כישלון חרוץ, אפילו אולמרט כשהיה ראש ממשלה, אח"כ כן תמכתי בו והכול אבל אצלכם השופרות זה בא השור עצמו שמשבח אותך. אצלי זה אות קלון".

מגל: "לך נאה לשבח".

כספית: "אצלנו זה לא תפקידך שהוא יאהב אותך אלא שלא יאהב אותך".

אהוד אולמרט בכנס מעריב (צילום: אלוני מור)
אהוד אולמרט בכנס מעריב (צילום: אלוני מור)

מגל: "מה זה תפקיד שלי? אין לי שום קשר עם ביבי, אתה לא מבין? כלום, לא מדבר איתי, לא שיחות רקע, לא עומק, מכל אלה בסוף לי הוא אומר אני אוהב אותך, איך אתה מסביר את זה?".

כספית: "קשר עם ראש ממשלה זה דבר טוב".

מגל: "אם אתה צריך להביא סיפורים, אני לא צריך. לי פותחים מיקרופון רק כדי לקשקש ולאכול את הראש".

כספית: "זה בדיוק העניין כי עיתונאי שכן צריך להביא סיפורים, קשר עם ראש ממשלה לא היה לי האמת כבר 10 שנים אבל הסתדרתי, נניח לעמית סגל אין לי ספק שיש לו קו ישיר לרה"מ והוא משתמש בו ומביא סיפורים וסקופים. אני יודע להבדיל בין שפרור סתם לבין סיפור, הוא גם אומר שהוא אוהב אותך, שזה לא אות כבוד לעיתונאי".

מגל: "אות קלון לדעתך? יש בי אהבה והיא תנצח".

כספית: "פעם היית בא לפה, תוקף אותי, מטריל אותי, מוציא אותי מדעתי. פותחים לך מיקרופון כדי לקשקש, תתחיל להצדיק את זה".

מגל: "מתבאס שלא נתנו לך את סוקולוב".

כספית: "לא".

מגל: "חשבתי שתגיד כן".

כספית: "אני בן 60, לא קיבלתי אף פרס אף פעם וזה מוצא חן בעיניי".

מגל: "נו באמת".

כספית: "נשבע לך ביקר לי. כמו שאמר בזמנו – 'לא הייתי מצטרף לאף מועדון שמוכן לקבל אנשים מהסוג שלי', גם אם מתישהו יתנו אני לא אקח. הדבר היחיד שמעניין אותי זה להביא סיפור טוב מחר, לא צדיק ולא קדוש, ככה אני מתוכנת, זה הדבר היחיד שמעניין אותי".