שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ הודיע הערב (שני) לשר התקשורת יועז הנדל על סיום תפקידו, והחל בהליך העברתו מתפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת של ח"כ צבי האוזר. גנץ אמר כי ״האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן״. שר הביטחון יכהן מעתה גם כשר התקשורת.

בכחול לבן הבהירו כי מהלך הפיטורין היה "מתבקש", והוסיפו כי "גנץ נתן להם אפשרות להתפטר בכבוד והם לא עשו זאת, אלא נאחזו בכיסאות ואף הספיקו לאיים". אם האוזר לא יתפטר בעצמו, יהיה צורך בהצבעה על הדחתו בוועדת הכנסת.

הנדל כתב בקבוצה הפנימית של חברי כחול לבן: "לפעמים הפוליטיקה מובילה לכל מיני מצבים אבל רציתי להגיד כמה מילים אישיות. היה לי תענוג להיות אתכם בקבוצה אחת למרות חילוקי הדעות. אני מעריך מאוד את הקבוצה הזאת ואנשיה. יודע שכולם באו ממקום טוב. מודה לבני על הדוגמא האישית, הממלכתיות ואהבת האדם. דרכנו נפרדות פוליטית אבל מקווה שנדע להשאר חברים ולעשות טוב למען מדינת ישראל בעתיד".

מוקדם יותר היום החליטו הנדל והאוזר, חברי סיעת דרך ארץ, כי הם יתפטרו מתפקידם אם יידחו הבחירות לכנסת. "לא נתמוך בפשרות נוספות. אנו תומכים בפיזור הכנסת כדי לחזור לבוחר ולהחליף את נתניהו. אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת - נתפטר מתפקידינו", נמסר מטעם הסיעה. ההודעה מגיעה חרף אמירתו של האוזר בשבוע שעבר, כי "אם הממשלה תעביר תקציב אני בעד שלא נלך לבחירות".

בראיון בשבוע שעבר, הודיע האוזר כי הם לא מתכוונים להתפטר מן הכנסת. "לא נתפטר מהכנסת. זכינו במקומנו בכנסת בדין. דרך ארץ היא סיעה עצמאית ואני נבחרתי בכחול לבן בגלל עמדותי. הבאנו להם את מספר המנדטים הגבוהה כפי שהיה. רוב הציבור במדינת ישראל הוא ימינה מהמרכז. אי אפשר היה להביא הישג כפי שכחול לבן הביאה כשהיא מוקפת באנשים ותנועות בשמאל".

צבי האוזר מברך את גדעון סער

חברי הסיעה הודיעו בשבוע שעבר על הצטרפותם למפלגתו החדשה שגדעון סער יקים. יועז הנדל אמר כי: "צריכים חלופה בימין לנתניהו. גדעון הוא הבית המדויק להמוני מצביעי הימין שמחפשים ימין אידאולוגי ולא פולחן אישיות. להיות ימני זה לא להיות ביביסט. ימין אחראי ממלכתי. גדעון מציג מנהיגות אחראית ומאחדת, עם ניסיון עשיר בכנסת בממשלה, ובעיקר מביא איתו קול לאומי וממלכתי"

כזכור, סער הגיש בשבוע שעבר את התפטרותו מהכנסת, לאחר שהכריז על כי יתמודד מול בנימין נתניהו על ראשות הממשלה. לאחר שהגיש את התפטרותו ויצא מלשכת היו"ר אמר סער כי הוא "מתכוון לחזור לכנסת ה-24 בראש כוח פוליטי גדול שיחליף את השלטון".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, כתב לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו: "הנדל והאוזר מצטרפים למפלגה החמישית שלהם. ללא ספק מדובר בשיא ישראלי אם לא עולמי. זו אחת הסיבות שאמון הציבור בפוליטיקאים נמצא בשפל המדרגה".