בעקבות פניית תנועת אומ"ץ, על שורת מינויים מתוכננים של אנשים ללא הכישורים הנדרשים המועמדים לדירקטוריונים של חברות ציבוריות בתחום התחבורה ע"י שרת התחבורה, מירי רגב, השיבו היום (שני) מלשכת היועמ"ש כי הנושא הועבר לטיפולה של עו"ד דינה זילבר - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. 

"בשם תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי אנו מתכבדים לפנות אליך בעניין חשד לכאורה לביצוע מינויים פוליטיים של שרת התחבורה מירי רגב את מקורביה אשר יש לבחון אם אינם בעלי זיקה וכישורים הנדרשים לתפקידים אותם מבקשת השרה רגב לאייש והמינוי הוא מינוי פוליטי", כך נכתב בפתח פנייתם של עו"ד יצחק מינא, יו"ר המועצה הציבורית ופליצ'ה פנחס פלד, יו"ר תנועת אומ"ץ. 

בפנייתם ציינו את הצעדים של רגב למינויו של מקורבה אנדריי אוזן ליו״ר רכבת ישראל, ושל שלושה ממקורביה לחברי דירקטוריון בחברת נת״ע. בהמשך נכתב כי "מבקשת השרה רגב למנות לדירקטור בחברת ׳חוצה ישראל׳ פעיל ליכוד נוסף, מתן דיל, יו״ר האופוזיציה בעיריית רחובות שבבחירות באפריל האחרון שימש כיו״ר מטה הליכוד כאשר המטרה בעתיד למנותו ליו״ר בחברה".

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד: "מצפה מהיועמ״ש לקיים בדיקה מעמיקה על מנת לבדוק שאכן המינויים שמתכוונת השרה רגב לאייש עומדים בקריטריונים וללא חריגות דבר שיכול לעוות את התנהלותם של פקידי השלטון בתפקידים השונים ובעיקר בתקופת החירום החברתי, הכלכלי והמשפטי שבה המדינה שרויה". 

כזכור, בחודש שעבר הודיע היועמ"ש לבג"ץ כי יש להוציא צו שיורה לממשלה למנות מפכ"ל קבוע למשטרה ולהביא מועמד בפני הוועדה למינוי בכירים ב"מהירות הראויה". ההודעה נמסרה גם היא בתשובה שהגישה פרקליטות המדינה לבג"ץ על העתירה של תנועת אומ"ץ.