"תגיד", שאלתי, "אתה יוזם מגע רק כשבא לך"? מיד מגיעה התשובה שבדרך כלל אני מקבלת מהמון גברים: "כן, זה לא בסדר"? כל יום אני מקבלת עשרות פניות ושאלות בנושא חשק מיני ותשוקה בזוגיות ארוכת שנים, כי זו המומחיות שלי ב-18 השנים בהן אני עוסקת בתחום הטיפול הזוגי.

חשק למין זה הרצון לחוות ממך עונג מיני שאתה מעניק לי, ואני לך. זה אומר ש"בא לי" ואני רוצה לקיים איתך יחסים בהם אתה מתחבר לכל ההוויה שלי, וחודר לתוכי מתוך רצון לענג ולהתענג יחד. 

"לאט, לאט לסבן": זה מה שצריך לעשות לפני שאנחנו עושים סקס במיטה

שלושת מרחבי האהבה בקשר מלא תשוקה
כשאנשים מתבוננים על הפער בחשק המיני ביניהם הם לעיתים, לצערי, מנתקים אותו ממערכת היחסים שלהם כבני זוג. חשוב שתדעו שלמערכת היחסים שלכם יש השפעה ישירה על החשק המיני בקשר. כששני בני זוג משתפים על פערים בליבידו, אני אבחן ביחד איתם את יציבות הקשר הזוגי - כמה יש ביניהם יחסים של חברות טובה. אהבה חברית שמבוססת על תקשורת מכבדת, מקרבת ומעצימה. כמה הם בוטחים זה בזו. האם יש ביטחון, אמון ונאמנות בקשר.

אהבה חברית שמבוססת על תקשורת מכבדת, מקרבת ומעצימה (צילום: ingimages.com)
אהבה חברית שמבוססת על תקשורת מכבדת, מקרבת ומעצימה (צילום: ingimages.com)

פעמים רבות, אגלה, בין בני הזוג יש בעיות של שבר באמון, שקרים, הסתרות ואף בגידה. היא, לדוגמה, מסתירה רכישות בכרטיס אשראי שלה ולא מספרת על מגפיים חדשיים או בגדים שקנתה לחורף, כי היא מפחדת מהתגובה החריפה שלו על ההוצאה הכספית. הוא ישקר לה ויספר שהוא עובד 12 שעות מחוץ לבית בעוד הוא בעצם בורח מלהיות לצידה, כי היא כל הזמן ביקורתית ושיפוטית כלפי כל דבר שהוא עושה, והוא מעדיף להיות מחוץ לבית במקום מול התלונות שלה.

בשני המקרים מדובר בחוסר יכולת לתקשר את הצרכים האמיתיים שלנו זה לזו ולדבר באמת. העניין הוא שליכולת שלנו לסמוך ולבטוח זה בזו יש קשר ישיר על המיניות שלנו. אם נשקר, נסתיר ונבגוד באמון אחד של השנייה (בלי קשר לבגידה מינית), המיניות שלך תקבל אגרוף ישיר בבטן והתשוקה בין בני הזוג תפגע מיד. אם אני לא בוטחת בך ואתה לא החבר הכי טוב שלי, אין ביננו קירבה ריגשית עמוקה ואנחנו יכולים לדבר על הכל - לא אוכל לאפשר לעצמי להתמסר אליך והחשק שאתה תעניק לי עונג תלך ותפחת.  

מרחב אירוטי (צילום: ingimages.com)
מרחב אירוטי (צילום: ingimages.com)

בנוסף, אני אבדוק אם מתקיים בין בני הזוג מרחב אירוטי. אהבה רומנטית, בה בני הזוג רואים זה בזו מאהב ומאהבת אחד של השנייה, שיש להשקיע בהם בצורה שתעורר כמיהה וגעגוע. כמה שני בני הזוג משקיעים בזוגיות בקשר שלהם. כמה הם חווים עצמם אהובים על ידי בני זוגם. כמה יש להם "חשבון הפקדות" לטובת הקשר שלהם. זמן ביחד.

הקדשה לאינטימיות שלהם (לא המינית). שיחות של שיתוף יומי - מה עובר עליהם, מגע שאינו מוביל למין בכלל כמו ליטופים וחיבוקים, בילוי משותף שבו הם צוחקים ביחד. כמה הם רואים זה את זו ומעניקים מחוות של אהבה, מייצרים חוויות משותפות שלא קשורות לילדים, לשיגרה ולמשפחה. אם אתם לא מרגישים אהובים ומוערכים בקשר, הריחוק הרגשי ביניכם יגרום להתנהלות קרה בקשר שהיא תפעולית. מה שנקרא בשפת הטיפול הזוגי "שפת הת'" - תלך לקחת, תאספי את יואב, תקנה לקטנה, תעבור במכולת. בעקבות הריחוק תווצר בעיית חשק והקשר יסבול מחוסר תשוקה.

ואחרון חביב אברר איך נראית המיניות שלהם כשהיא כן מתרחשת. אהבה חייתית. האם הסקס שלהם באמת מעניין ומעורר חשק לרצות אותו. האם המרחב המיני שלהם מחרמן, מענג, מספק, חוקר וסקרן או אולי יש שם בעיות מיניות לא פתורות - חוסר סיפוק מיני, חוסר גיוון, שיעמום וטכניות. אולי הסקס עייף, חסר מעוף ואין בכלל חשק להיות בו.

מין לא מספק בהיבטים הרגשי והפיזיולוגי לעיתים יוביל לחוסר רצון לקיים אותו. וכאן אני אבחן עם כל אחד מבני הזוג בנפרד את החיבור למיניות העצמית. חוסר חשק יכול להיגרם מהיבטים אישיים לחלוטין כמו ביטחון עצמי נמוך, חוסר אהבה עצמית, שינאה של הגוף, חוסר שמחת חיים, עצבות ודכדוך, חוסר אורגזמות, שפיכה מוקדמת או מאוחרת, בעיות זיקפה, חוסר חיבור למיניות בגלל מסרים שליליים מהבית מקשר זוגי ישן. ויש א/נשים שאין להם קשר אירוטי עם עצמם ולא מכירים את נודת' העונג שלהם, וזה הבסיס למיניות טובה ומספקת ועבודה עצמית בלבד.

נכון, פתאום אהבה וזוגיות נראים מורכבות יותר ממה שחשבנו כשהתחברנו לצד זה. כשבני זוג בוחרים לחיות במודעות מתוך שמחה, תשוקה ותקשורת טובה החיים נראים אחרת לחלוטין ביחד, ובעיקר מלאים בחשק.


שלכם בעונג,
לימור בנדל, מלווה זוגות אוהבים לפיתוח חשק מיני ותשוקה לאורך שנים. רוצים להעמיק יותר? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלי מתעוררים ביחד