יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, התראיין הבוקר (שלישי) לגל"צ על אודות פיזור הכנסת הצפוי במהלך השבוע, שלא במסגרת הצעת החוק שהציע מטעם מפלגתו. הוא אמר: "בהצעת החוק שלי יש מספר סעיפים חשובים, האחד, הורדת תקציב הבחירות לכל מפלגה, השני הוא שינוי לוח הזמנים והשלישי, אוסר על פייק ניוז, בניסיון סמלי למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו לשקר". 

לפיד השיב על האמירה, לפיה גוש השמאל אינו מהווה אלטרנטיבה לשלטון הנוכחי, ואמר: "מעמד הביניים הופך להיות העניים החדשים, אז הם צריכים לשאול את עצמם 'מי יכול להחליף את נתניהו'? רק אנחנו. אין מערכת בחירות שלא התחלתי עם מספרים נמוכים בסקרים, ובפועל עליתי". הוא הסביר כי לעומתו, "בנט וסער ילכו עם נתניהו".

יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה (צילום: דוברות יש עתיד-תל"ם)


סער אמר שלא ילך עם נתניהו, הוא משקר?
"שמעתי את גנץ אומר את זה, שמעתי עוד שאמרו את זה. אני אומר, תסמכו על מי שלא שיקר עד כה, בסוף 'יש עתיד' היחידה שהבטיחה וקיימה, תן לי עוד פוליטיקאים כאלו". לדבריו, "בסוף גדעון סער הוא איש ימין, יותר ימני מנתניהו. הוא יגיד שהוא לא מעוניין להקים ממשלת מרכז או מרכז-שמאל. מה שממשלת ישראל עושה היא הופכת את מעמד הביניים לעניים. הציבור הישראלי בסוף יצביע למי שינסה לשנות את זה".

נתניהו הוא המועמד הטוב ביותר כרגע.
"אני מודע לזה. בסופו של דבר אם יצביעו לנתניהו או למפלגות שילכו איתו – תמשיך הקריסה. אנחנו עוד לא נגענו במשבר הכלכלי, כי הוא תמיד מגיע באיחור, ההשפעה שלו מגיעה אחר כך. ואם זה ימשך – זה באמת מדאיג אותי. תמיד היינו לוחמים, ונמשיך להילחם גם הפעם".