סערה בעקבות חשיפת הקלטות על ידי פעילים חברתיים בפייסבוק, בהן נשמעות גננת וסייעת בגן טרום טרום חובה בקרית מוצקין מתנהגות בצורה לא הולמת לכאורה כלפי ילדים, הכוללת צעקות, איומים והעלבות. הסיפור פורסם היום (שלישי) בתוכנית "לא דופקת חשבון" עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5, ונחשף אתמול לאחר שככל הנראה הושתל מכשיר הקלטה על ידי אחד ההורים שהזדעזעו לשמוע את הגננת צורחת על הילדים.

בהקלטות נשמעת הגננת אומרת לאחד הילדים: "אם אתה לא יושב על הטוסיק אתה לא תצא לחצר", ובהמשך גוערת בהם ומאיימת: "מי שמדבר יוצא החוצה ואני מתקשרת להורים שלו. איזה גן אתם, של תינוקות? מי שיפריע לי בקבלת שבת אני מתקשרת להורים שלו. בגן שלי אני לא רוצה ילדים מבולבלים".

בנוסף נשמעה הגננת אומרת: "די כבר מה קורה לכם. להחזיר אתכם למעון? כולם משלבים ידיים עכשיו כי אני ממש כועסת. אך אחד לא מצייץ". הגננת גם נשמעה צועקת על ילד ששתה מבקבוק של ילד אחר ולאחר מכן היא נשמעה כשהיא פונה לסייעת שחיבקה את אחת הילדות ואומרת לה: "אל תחבקי אותה, תעופי ממנה, היא תתרגל, אני לא מסכימה". 

ההורים אמרו לרדיו צפון כי הם התריעו שהילדים מדווחים על צעקות בגן, וחלק מהילדים אף חזרו להרטיב בלילה. אחת מהאימהות אמרה הבוקר בראיון לרדיו: "אני שמעתי את הבן שלי צורח אמא, אמא. זה גן עירייה עם פיקוח, לא גן פרטי. כל פעם הילד אומר אני לא רוצה טיטול, ואני נדהמתי על איזה טיטול הוא מדבר. עכשיו אני עושה אחד ועוד אחד". 

מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה: "באגף החינוך התקבלה אמש פנייה חריגה של הקלטה בה נשמעה, לכאורה, גננת שמרימה את קולה על ילדים. אגף החינוך ברשות המקומית ומשרד החינוך קיימו התייעצות דחופה בעניין וההחלטות והמשך הצעדים בנושא יימסרו לגורמים הרלוונטיים. עיריית קריית מוצקין דוגלת בשקיפות לתושביה ובמדיניות של שיתוף הציבור. אגף החינוך יקיים שיחות עם ההורים בגן המדובר והנושא יטופל ברצינות הראויה לו. אנו רואים במקרה זה כפסול וחריג, אשר אינו תואם את התנהלות צוותי החינוך המצוינים בעיר".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד קשוב להורים ולנוכח פניותיהם, המחוז גיבש פעולות שמלוות את הגן. במקביל, הנושא על כל היבטיו מצוי בטיפול של צוות מקצועי מהמחוז".