יו''ר מפלגת כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ החליט היום (שלישי) כי מי שיחליף את חבר הכנסת צבי האוזר כיושב ראש ועדת חוץ וביטחון הוא חבר הכנסת איתן גינזבורג. גינזבורג מכהן גם כיושב ראש ועדת הכנסת.

הדיון בוועדת הכנסת על חוק פיזור הכנסת

כזכור, אתמול גנץ פיטר את שר התקשורת יועז הנדל והחליט להדיח את האוזר מתפקידו בוועדת החוץ וביטחון, לאחר שהשניים הודיעו על חבירה למפלגתו החדשה של חבר הכנסת גדעון סער בבחירות הבאות. לפי התכנון של גנץ, ח''כ גינזבורג ימשיך לכהן כיו''ר ועדת הכנסת במקביל למינוי החדש בוועדת החוץ וביטחון, ולא ימונה לו מחליף.

מוקדם יותר היום שוחח חבר הכנסת רם שפע עם גולן יוכפז בענת דוידוב ב-103FM ואמר על הנדל והאוזר כי "הם קיבלו את ההחלטות שלהם ובחרו לעבור למסגרת אחרת. טוב עשה בני גנץ". שפע טען כי הם בחרו ללכת בדרך אחרת "ובשלב הזה מן הסתם הם לא יוכלו להיות חלק מאיתנו".

במקביל, במפלגת כחול לבן נערכים למליאת הכנסת, אשר במהלכה אמורה לעלות להצבעה הצעת החוק לפיזור הכנסת. יו''ר הכנסת יריב לוין שיבץ את הצעת החוק במקום האחרון בין נושאי הדיון בתקווה שהמליאה לא תספיק לדון בו בטרם תתפזר עד לשבוע הבא, בו בכל מקרה צפויה הכנסת להתפזר במידה ולא יאושר תקציב המדינה.