ישראל נערכת למבצע מתן חיסון לקורונה, שייפתח בשבועות הקרובים, אך בקרב ישראלים רבים ישנו חשש גדול מקבלת החיסון. בין היתר, לטענת המתנגדים, ההליך הקצר של הניסויים שביצעו החברות השונות הוא זה שגורם לחשש כי החיסון לא בטוח מספיק ויביא לתופעות לוואי. 

בעקבות כך, ביצענו סקר בקרב גולשי מעריב אונליין, במסגרתו ביקשנו מגולשי האתר לענות האם הם מתכוונים להתחסן מפני קורונה. על פי תוצאות הסקר, בו השתתפו 10,362 גולשים, שליש (33.3%) ענו כי הם לא מתכוונים להתחסן. הרוב המכריע, 67.7% ענו כי הם כן מתכוונים להתחסן. 

חיסון קורונה של פייזר. צילום: רויטרס

מדובר בנתונים מאכזבים, כפי שהגדיר אותם היום פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש. בראיון ל-103FM הבוקר, אמר פרופ' אש כי מסקרים שמתבצעים במשרד הבריאות, עולה כי כ-30% מהישראלים לא יהיו מוכנים להתחסן. "אני מודאג יותר מההיענות לחיסון", אמר הפרויקטור בראיון, "ההצלחה שלנו במבצע הזה תלויה במספר המתחסנים, אם נגיע למספרים שיאפשרו לנו לחזור לחיים נורמליים שזו המטרה. מה שמאיים על זה, זה שיעור התחסנות נמוך. לכן ההסברה והשכנוע וההתמודדות עם הפייק ניוז בראש מעיינינו".

"עושים סקרים שונים ואני קורא על סקרים שונים, השיעור לפחות הראשוני של אנשים שמביעים חששות או מתלבטים או מתנגדים הוא לא נמוך, הוא כמה עשרות אחוזים. כ-30%", סיפר פרופ' אש.