יו"ר ועדת הקורונה וח"כ הכנסת מטעם סיעת הליכוד, יפעת שאשא ביטון, הודיעה היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלה על הצטרפותה למפלגה החדשה בראשותו של גדעון סער, "תקווה חדשה". 

בתגובה לצעד, הודיע יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד חבר הכנסת מיקי זוהר כי יכריז עליה כפורשת. "בעצם החלטתה לרוץ ברשימה אחרת היא איבדה את זכותה לייצג את סיעת הליכוד בכנסת", הסביר.

עם זאת, יש להדגיש כי רק ועדת הכנסת היא המוסמכת להכריז על חבר כנסת מכהן כ"פורש", ולבחון את הראיות לעניין זה, וכל עוד היא לא עשתה כן לא ניתן לראות בחבר הכנסת ככזה ולהטיל עליו את הסנקציות המוטלות על מי שהוכרז כפורש. הדבר אינו מותיר לה ברירה אלא להתפטר מהכנסת, שכן אם היא מוכרזת כפורשת - היא מאבדת זכויות לנאום, להגיש חוקים, קבל מימון מפלגות. במידה ושאשא ביטון תפרוש לפני ההכרזה על בחירות - היא אינה פוגעת בליכוד, שכן המפלגה עדיין תיחשב עם אותו מספר ח"כים ותקבל גם את המימון שלה.

גדעון סער ויפעת שאשא ביטון במסר משותף לאחר הודעת ההצטרפות

היום הודיעו השניים כי יפעת שאשא ביטון תהיה מס' 2 ברשימת מפלגתו החדשה של סער, וכן שתמונה לממלאת מקום ראש הממשלה במידה וסער יעמוד בראשה. עוד סוכם ביניהם כי המפלגה בהובלתם תיאבק להגביל בחקיקה את כהונת ראש הממשלה בישראל לשמונה שנים בלבד. 

בהודעה רשמית מטעמם נמסר כי "בממשלה בראשות סער תכהן יפעת כמ״מ ראש הממשלה וסגניתו ותעמוד בראש קבינט חברתי, שיוביל את העשייה בתחומים החברתיים, בדגש על חינוך, בריאות, פרנסה ורווחה". עוד הודיעו השניים כי יפעלו לשינוי שיטת הבחירות לכנסת ומתן כוח לציבור לבחירה אישית, לפחות של חלק מחברי הכנסת וכן העברת סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי.

יפעת שאשא ביטון , כידוע, ניהלה מגעים לא רק עם סער, אלא גם עם ראשי ימינה. השיחה האחרונה ביניהם התקיימה השבוע, כאשר התברר כי היא כבר קרובה לסגירה עם סער. בימינה הוצע לה מספר ארבע ברשימה. העדיפה להיות מספר שתיים במפלגה של סער. מה שחשוב לשאשא ביטון כרגע הוא להזדרז עם ההתפטרות מהכנסה.

אם לא תשלים את ההליך ביום-יומיים הקרובים בליכוד יכולים להכריז עליה כעל פורשת, דבר שעלול לסבך אותה בדרכה למפלגה של סער, כיוון שתאבד זכויות לנאום, להגיש חוקים, וקבל מימון מפלגות - המצב הלא נעים בכלל שאורלי לוי חוותה בזמנו כשהוכרזה כפורשת מסיעת ישראל ביתנו.

לפני כשבוע, מקורביה של שאשא ביטון סתרו את הפרסום על כך, וטענו כי: "יש מפלגה שלא אמרו שהיא מצטרפת אליה? כשתחליט מה היא עושה היא תעמוד מול הציבור בשקיפות ותספר". בתוך כך, הגיבה חה"כ בעצמה על הפרסומים: "כפי שאמרתי כבר מספר פעמים, כאשר אקבל החלטה אני אעמוד בשקיפות מול הציבור ואגיד מה החלטתי".

שר המודיעין אלי כהן התייחס לעניינה של שאשא ביטון בראיון שקיים עם ענת דוידוב ב-103FM בנוגע לשאלה האם על ראש הממשלה לפטר אותה מתפקידה ואמר: "הנושא של ההצטרפות שלה למפלגה אחרת חוץ מהליכוד, היה ברור. השאלה רק הייתה, לאן היא תצטרף. אני חושב שנכון שהיא תתפטר. בסופו של דבר היא נבחרה לכנסת בזכות הקולות של הליכוד. יתרה מכך, יש התחייבות מפורשת שלה במסגרת השילוב ברשימה, שהיא לא תפרוש ותישאר כחלק מהסיעה".

עוד אמר כהן על הצטרפותה למפלגתו החדשה של גדעון סער כי הוא "לא מופתע מהמהלך האחרון. אנחנו ראינו את ההתנהלות במהלך התקופה האחרונה, ולכן זו לא הייתה שאלה של איפה, אלא של מתי. אני חושב שהדבר שגם יהיה מעניין לשמוע, זה הנושא של ישיבה תחת נתניהו בעתיד. ואני חושב שעצם הפסילה הפרסונלית, זה דבר שהוא טעות. למעשה זה אי כיבוד של התוצאות גם של הדמוקרטיה. מצד אחד הם רוצים לומר - ימין, אבל מהצד השני, בלי נתניהו. אז עם מי בדיוק הם יישבו? עם יאיר לפיד?".

ח"כ אוסנת מארק (ליכוד) כתבה בחשבון הטוויטר שלה, בתגובה להודעתה של שאשא ביטון: "מאז פרישתו של אהוד אולמרט הליכוד לא חווה אבידה קשה כל כך כמו העזיבה של שאשא ביטון. שלום ולא להתראות". 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב (ליכוד) כתבה בטוויטר: "‏יפעת שאשא ביטון - אם נותרה בך טיפת יושרה, התפטרי מיד מהכנסת ותחזירי את המנדט למחנה הלאומי שעליו עשית סיבוב בשביל התועלת האישית שלך. בושה וחרפה".

חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי (ליכוד) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אחד הפסיד תבוסה דמוקרטית מפוארת ובעט בבוחריו והשנייה ירקה לבאר ששריינה אותה והכניסה אותה לכנסת. לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב אלא מפני שהוא מינו".

חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם) הגיב גם הוא להודעה, וכתב בטוויטר: "אנחנו לא מתערבים לליכודניקים איך הם מחלקים את הקולות ביניהם".