מסמכים שפורסמו היום (שלישי) על ידי מינהל המזון והתרופות, כשבוע בלבד אחרי אישור החירום שקיבלו פייזר, מעלים כי החיסון של חברת מודרנה נגד הקורונה גם הוא יעיל, מגן מאוד על מבוגרים ומונע מקרים חמורים של הנגיף. בהתבסס על הממצאים המעודדים, בכוונת ה-FDA להעניק אישור חירום לשימוש בחיסון כבר ביום שישי הקרוב, החלטה שתעניק למיליוני אמריקאים גישה לחיסון שני כבר בשבוע הבא.

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

המסמכים של ה-FDA מאשרים גם את הנתונים הקודמים שפרסמה מודרנה, לפיהם שיעורי ההצלחה של החיסון עמדו על 94.1 אחוזים, מתוך 30,000 שהשתתפו בו. עוד נמצא כי תופעות לוואי הכוללות חום, כאבי ראש ועייפות, היו אמנם לא נעימות אך לא מסוכנות.

הידיעה המעודדת על הצלחת החיסון של מודרנה מגיעה בזמן של מספר שיא של מאומתים בבתי חולים בארצות הברית ומספר הרוגים שהולך וגדל, שחצה כבר את רף ה-300,000. 

כאמור, פרסום הנתונים הוא הצעד הראשון בתהליך להשגת אישור החירום, שיכלול פגישה במהלך יום חמישי של פאנל מומחים עם ה-FDA שישמיעו את המלצותיהם. על פי ההערכות, הפאנל צפוי להצביע בחיוב, וה-FDA נצמד בדרך כלל לדעת המומחים. 

החלוקה של כשישה מיליון חיסונים תוכל להתחיל בשבוע הבא במידה ויתקבל האישור, ולהוסיף משמעותית למיליוני המנות שכבר נשלחו על ידי פייזר ו-BioNTech, החברות שפיתחו את החיסון הראשון נגד וירוס הקורונה שקיבלו אישור חירום רק ביום שישי האחרון. עובדי שירותי הבריאות קיבלו ביום שני את החיסונים הראשונים של חיסון פייזר ו-BioNTech, ששיעור יעילותו הוא 95 אחוז.