לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה נחתה היום בנתב״ג טיסת עולים מקזחסטאן שאורגנה על ידי הסוכנות היהודית, בצל ביטולי הטיסות וצמצום הניידות האווירית בעולם.

הקונסולית הישראלית בקזחסטן, גלית פרנקל, טיפלה בקבלת האישורים המיוחדים לטיסה לנוכח המגבלות על קשרי התעופה עקב מגיפת הקורונה. על הטיסה יהיו כ 90 עולים חדשים וצעירים שמשתתפים בתכניות חינוכיות, שיגשימו את חלומם לעלות לישראל. העולים יגיעו בסיוע תרומה של הארגון הדרום קוריאני Aliyah Movement Headquarters Korea. מיד לאחר נחיתתם הם יכנסו לבידוד בהתאם לנוהל הגעת עולים במשבר הקורונה ובסיומו יחלו את צעדיהם הראשונים בארץ. 

במהלך השנה האחרונה השתתפו משפחות העולים בפעילויות שונות להכנתם לקראת העליה לישראל, במסגרת הפרויקט המשותף של חברת אופק ישראלי והסוכנות היהודית.

הצעירים שהגיעו בטיסת העולים של הסוכנות היהודית (צילום: אבי אופיר, הסוכנות היהודית)
הצעירים שהגיעו בטיסת העולים של הסוכנות היהודית (צילום: אבי אופיר, הסוכנות היהודית)

אוקסנה (47) רחימוב תעלה לישראל יחד עם בנה הצעיר ויטלי (14). בישראל היא תזכה להתאחד עם שלושת ילדיה הגדולים שעלו ארצה לפני מספר שנים בתכניות של הסוכנות היהודית ואף עם בעלה איגור (55) שהגיע לישראל לפני מספר חודשים בתכנית מיוחדת לקליטת עולים בתעסוקה. 

משפחת רחימוב לקחה לאורך השנים חלק פעיל בחיי הקהילה היהודית בקזחסטאן וילדיה השתתפו במחנות הקיץ של הסוכנות היהודית, שמהווים מסגרת חינוכית לחיזוק הזהות היהודית והקשר עם ישראל.  לפני שש שנים עלה לישראל הבן האמצעי אדיל במסגרת תכנית נעל״ה. כעבור כמה שנים הגיעה לישראל גם הבת לינה (18) ובעקבותיה גם הבן הבכור ואדים (31). 

״אי אפשר לתאר את השמחה של כולנו. אחרי פרידה מאד ארוכה סופסוף המשפחה שלנו תתאחד בישראל״, אומרת אוקסנה. ״אני מודה לסוכנות היהודית שלא חסכה מאמצים כדי לסייע לנו לעלות למרות האתגרים של משבר הקורונה״.