הזמר והיוצר ארקדי דוכין פרסם אמש פוסט בפייסבוק, בו מחה אל דברים שאמר עליו השבוע בן כספית בתוכניתו עם ינון מגל ב-103FM, בעקבות הקליפ שפרסם השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשהוא מבצע יחד עם עדן בן זקן את השיר "יש בי אהבה", שדוכין כתב והלחין לאריק איינשטיין. הבוקר (רביעי) עלה דוכין לשידור בתוכנית והשניים שוחחו.

בן: מילא אמרתי על ארקדי דוכין אויב העם, פשע נגד האנושות, קטן עליי. השטות העיקרית שלי שגרמה לכל הסיפור – שלא זכרתי שהוא כתב את 'יש בי אהבה', אצלי זה אריק איינשטיין. אחרי שעלה הקליפ אמרת 'בוא נעלה את ארקדי דוכין', זכרתי שהוא עלה כמה שבועות קודם לכן שהוא היה קצת רדום, אמרתי שהוא מנומנם, שכחתי שכתב את השיר. אז הוא מנומנם אמנם אבל הוא איתנו על הקו. מה קורה?
"אני חושב שלא קורה טוב, כי יש לי מפסיק פסיכולוגים כדי לקבוע אם אני מנומנם או רדום. זה דווקא הגיע לטונים שאני לא התכוונתי אליהם, כיוון שהזיכרון שלי עם היכולת שלי להתבטא בתור ציבור, עולה חדש שהגיע לפה, הוא אומלל. אני הגעתי למני פאר, הוא שאל אותי שאלה ולא נתן לי לענות כי אמר 'לדבר 'אתה לא יודע'. אתה נוגע לי בנקודות מאוד רגישות, אני לא מנומנם ולא רדום, ואני דיקטטור ויכול לנשוך באוזן את מי שצריך אם הוא לא מתנהג יפה. אני לא חושב שצריך לנתח את הדיבור שלי כי אין לזה קשר לדבר הזה. ניסיתי להגיד שלפני שלא משמיעים שיר בגלל עובדה פוליטית כזו או אחרת, צריך לברר, כי אותי כלל לא שאלו".

לא היה.
"העניין של מנומנם - מיותר".

לפני שאתה כותב עליי פוסט היה נחמד אם היית מרים טלפון ומברר מה היה, ואם אתה על הקו אני אספר לך. כתבתי תגובה על הפוסט ואז ראיתי זרם של גידופים. דיברנו על הקליפ של ביבי ועדן בן זקן ושיבחנו אותו.
"אני אוהב אותו אבל הנימוק שלו ללמה לא עליתי...".

זה לא נימוק של למה לא עלית. דיברנו, לא הייתה ישיבת הפקה ואמרתי לא להעלות את ארקדי. לא הייתה כוונה לפגוע בך. אם הייתי זוכר שאתה כתבת את השיר, מיד הייתי אומר 'בוא נעלה את ארקדי', חשבתי שהוא סתם זרק שם. אנחנו תוכנית של מהומה ואתה מדבר בנחת, אני אמרתי את זה בחצי פירגון ולא אמרתי שאתה אויב העם. להפך. אתה מבחינתי אחד מהחמישייה הכי גדולה שהייתה פה, אתה מוזיקאי מרגש ומדהים, אין עליך, ופתאום אני מוצא אצלך בפוסט שאמרתי שאתה אויב העם.
"לא אמרתי שאמרת את זה, אמרתי שחוויתי את זה כמישהו שבגלל שלכאורה הוא משתייך לביבי הוא לא שש לדבר איתנו. ככה אני הבנתי".

אין לי שמץ למי אתה משתייך, זה בכלל לא היה בקונוטציה של ביבי. הטמפרמנט שלך בדיבור, התוכנית שלנו זה של בלגאן. היו שלושה מאמרים בעיתון הארץ נגד השיר שלך...
"מי שיוצא נגד השיר הוא אידיוט. השיר הוא תינוק תמים, אפשר לקחת תינוק תמים ולהשתמש בו בצורה לא תמימה, כשאתה מוציא שיר אתה לא יודע מה יגדל ממנו, פעם ביבי ייקח אותו".

היו דברים נורא קשים שכתבו על השיר.
"אני מסביר את הסמנטיקה של הדברים, כשאתה מוליד שיר אתה מוליד ילד, והוא יכול להיות גם עבריין. השיר הפך בעיני עיתון כזה או אחרת, כי מישהו השתמש בו. חוקית מותר להשתמש בו, לא עברו על חוק".

פגע בך מה שכתבו?
"התינוק לא אשם הוא נולד תמים".

השיר מקסים, מדהים, מי שכתב נגד השיר הוא אידיוט.
"אני אסגור את הפוסט, אני חוויתי את זה כמישהו שמשייך אותי למשהו שאני בכלל, למרות שאני מנומנם, דיברתי בפעם שעברה על זה שאני לא מאמין בפוליטיקה בכול צד שלה. אני נגד הפוליטיקה. יש בארץ ובעולם חוק זכויות יוצרים, לא שאלו אותי. אני מתנצל אם פגעתי".

אני מתנצל אם פגעתי בך. בפעם הבאה תרים טלפון ואני אסביר לך, אגיד לך שינון אשם בהכול.