לכבוד חג החנוכה התחברה להקת תכלס הירושלמית יחד עם מיזם 'חיבת הפיוט' להפקת גרסה חדשה ונעימה לשיר המזוהה ביותר עם החג  - 'מעוז צור'.

"החלטנו לקחת לחן יחודי של חסידות ברסלב שהוא פחות פומפוזי מהלחן המוכר", סיפר אריק שיפמן מלהקת תכלס שעיבד מוזיקלית את הפיוט, "זה לחן שמאוד התחברנו אליו מכיוון שהפיוט מספר על הצרות של עם ישראל לאורך השנים ואיך יצאנו מהן מחוזקים והלחן של ברסלב מספר את הסיפור. זה כמו סיפור מסע שמוציא משהו עמוק יותר מהלחן החגיגי והמוכר". 

יוסי אוחנה מנכל מרכז חיבה וממייסדי פרויקט 'חיבת הפיוט' מספר על ההחלטה ליצור גרסה חדשה לפיוט הנודע של חנוכה: "'חיבת הפיוט' שם לעצמו למטרה להנגיש פיוטים שהיו הלב של העם היהודי בגלות לאורך השנים ולהנגיש אותו למען הדור הצעיר. חשוב לנו לחשוף את הקהל הצעיר לעוד ניגונים מההיסטוריה היהודית, במקרה הזה מדובר על ניגונים שהגיעו מחסידות ברסלב ומקווה שיכנסו ללבבות רבים בחנוכה הזה".

פרויקט 'חיבת הפיוט' נוסד מטעם מרכז חיבה הירושלמי ומרכז זלמן שזר בשיתוף משרד התרבות. הערוץ מכיל מאגר עצום של פיוטים מקרב עדות שונות ממעגל השנה. לשם כך הוקם במיוחד ערוץ יוטיוב ייעודי המשמש כמאגר עצום של פיוטים ממעגל השנה ומחזור חייו של האדם.