גרמניה נכנסה הבוקר (רביעי) לסגר כולל, זאת במטרה להצליח ולהשתלט על העלייה המשמעותית בתחלואה שחלה במדינה בימים האחרונים. בין היתר, מספר מקרי המוות ביממה האחרונה זינק ב-952, מספר הקורבנות הגבוה ביותר ליממה שנרשם עד כה. כאמור, החשש לפיו התפשטות המגפה יוצאת משליטה בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, הוביל את הקנצלרית אנגלה מרקל, לצד 16 מושלי המדינות, להודיע בתחילת השבוע על הטלת סגר כולל, שיימשך לפחות עד ה-10 בינואר.

כחלק מההגבלות החדשות, חנויות ובתי הספר יישארו סגורים, זאת כחלק מהחמרת המגבלת שהחלה לקראת חג המולד, והובילה לסגר חלקי בנובמבר, במסגרתו נסגרו ברים ומסעדות. עם זאת, מטרתו של הסגר החלקי לא הושגה, והנגיף המשיך להתפשט במדינה. גרמניה הצליחה להתמודד עם הגל הראשון של הנגיף בצורה טובה יותר ממרבית מדינות אירופה, אך המצב נראה שונה מאוד כעת, כאשר מכון רוברט קוך למחלות זיהומיות ציין כי מספר החולים הכולל בה עומד כעת על 1,379,238. מדובר בעלייה של למעלה מ-27 אלף, כאשר מספר הקורבנות הכולל 

קורונה - גרמניה מתכוננת לסגר בחג המולד (צילום: Sean Gallup/Getty Images)
קורונה - גרמניה מתכוננת לסגר בחג המולד (צילום: Sean Gallup/Getty Images)

קרוב ל-140 אלף בריטים התחסנו עד כה בחיסון של פייזר וביונטק נגד קורונה, כך אמר השר האחראי על החיסון. השר, נדחים זהווי, ציין בציוץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מדובר בהתחלה טובה לתוכנית החיסונים. בשבוע החולף, הראשון במספר, חוסנו 108 אלף איש באנגליה, 7,897 בווילס, בצפון אירלנד חוסנו ארבעת אלפים ובסקוטלנד 18 אלף. סך הכל חוסנו בבריטניה 137,897 בני אדם". הוא העריך כי המספר צפוי לגדול בהמשך. בנוסף, שר הבריאות הסעודי הודיע כי מדינתו קיבלה משלוח של חיסונים, זאת לאחר שאתמול החלו ברישום האזרחים המעוניינים להתחסן.

בתוך כך, הרשויות במוסקבה הודיעו כי מספר החולים הכולל ברוסיה, מפרוץ הנגיף ועד היום, עומד כעת על 2,734,454, זאת לאחר שביממה האחרונה אובחנו 26,509 חולי קורונה חדשים ברחבי רוסיה, בהם למעלה מ-5,000 במוסקבה. עוד נמסר כי ביממה האחרונה נרשמו קרוב ל-600 קורבנות נוספים, ומספרם הכולל עומד כעת על 48,564. במקביל, הרשויות בסנט פטרסבורגר דיווחו על מחסור חמור במיטות אשפוז לחולי קורונה, זאת כאשר החלה הפצתו של החיסון הרוסי לנגיף - ספוטניק 5 - ברחבי המדינה. סגן המושל אמר בראיון ששודר אמש כי רק ארבעה אחוזים מהמיטות המיועדות לחולים בנגיף פנויות. "אנחנו מבינים שיש צורך במיטות נוספות", הדגיש. 

חיסון קורונה של פייזר. צילום: רויטרס

למרות הנתונים המדאיגים, בקרמלין מתנגדים להטלת סגר כולל, ונטען כי די בצעדים ממוקדים כדי לטפל בנגיף הקורונה, זאת בצל האזהרה משבוע שעבר לפיה סנט פטרסברוג, העיר השנייה בגודלה ברוסיה - ועיר הולדתו של הנשיא ולדימיר פוטין - קרובה לחציית "קו אדום". עם זאת, ישנן בשורות טובות מרוסיה, שכן מנתונים שפורסמו עולה כי רמת יעילותו של החיסון ספוטניק 5 עומדת על 91.4 אחוזים. הניסויים לבדיקתו נמשכים בימים אלה בבלארוס, איחוד האמירויות, ונצואלה והודו.