בית המשפט העליון הודיע היום (רביעי) לתנועת "אם תרצו" כי הדיון שיתקיים ביום שלישי בנושא חוק הלאום, ישודר בשידור חי. בתשובה שניתנה למתן פלג, יו"ר התנועה, על ידי הנשיאה אסתר חיות נכתב כי: "משלא נתקבלה כל הסתייגות לשידור מאת מי מבעלי הדין, בכוונתנו אכן לקיים את הדיון בשידור חי והחלטה מתאימה ניתנה היום במסגרת העתירות."

מתן פלג, יו"ר "אם תרצו" אמר: "עצם קיום הדיון בבג'ץ הוא בעייתי שכן שוב פעם אנו נחשפים להתערבות הבוטה של בג"ץ בעניינים לא לו. משכבר נקבע דיון, טוב עשה בית המשפט כי קיבל את עמדת "אם תרצו" ויפעל לשדר את הדיון. שקיפות היא לא מילה גסה וראוי שהיא תהיה גם בבג"ץ. יחד עם זאת, בג"ץ חייב לחזור לגודלו הטבעי ולהפסיק להתערב בהחלטות הרשות המחוקקת. זה הזמן לחוקק חוק יסוד הפרדת רשויות ולעצור את הפגיעה בדמוקרטיה הישראלית".

כזכור, חוק היסוד אושר בכנסת ב-19 ביולי 2018, ברוב של 62 בעד, 55 נגד ושני נמנעים,  והוא קובע כי מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, שבה זכותו הטבעית להגדרה עצמית, זכות שבמדינת ישראל היא ייחודית לעם היהודי.

בנוסף, החוק מעגן בחוק יסוד את מעמדם של סמל מדינת ישראל, דגל ישראל והתקווה כהמנון המדינה, לוח השנה העברי, חגי ישראל ומועדיו והשפה העברית כשפת המדינה. כמו כן קובע החוק שהמדינה תעודד התיישבות יהודית, שירושלים השלמה והמאוחדת היא בירת ישראל, וכי הערבית לא תיחשב שפה רשמית אלא שפה בעלת מעמד מיוחד. נוסח החוק שהתקבל עורר מחלוקת, בעיקר על כך שנעדר ממנו אזכורה של ישראל כמדינה דמוקרטית המקנה שוויון לכל אזרחיה.