ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר לציבור היום (רביעי), על רקע העלייה בתחלואה בממלכה, כי עליהם "לחשוב בכובד ראש על חגיגות חג המולד". מנגד, אמר כי הממשלה לא תשנה את החוק הנוגע להגבלות הקורונה לפחות בתקופת חגיגות חג המולד והשנה החדשה. "החלטנו שהמצב הכללי, למרבה הצער, יותר מאתגר ממה שקיווינו כשחוקקנו את הכללים מלכתחילה, אך אנחנו משאירים את החוק כפי שהוא כיום"

הוא פנה לציבור הבריטי בבקשה לא להתגודד בקבוצות גדולות בחג המולד "אנחנו רוצים לשלוח את המסר הזהה לכולם: חג מולד קטן הוא חג מולד בטוח". עוד הפציר בציבור כי לא להיפגש עם מבוגרים בזמן הקרוב, לפחות עד שיתחסנו, ומאנשים המתגוררים באזורים עם תחלואה גבוהה שלא לטייל במקומות בהם התחלואה נמוכה. 

מרגרט קינן היא הראשונה בעולם שקיבלה את חיסון הפייזר נגד נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)

על פי עיתון הגרדיאן, 138 אלף אנשים ברחבי האי הבריטי התחסנו כבר נגד הנגיף. ביממה האחרונה אובחנו 18,450 כחיוביים לנגיף, שהעלו את מספר בני האדם שחלו במדינה עד כה ל-1,888,116. בנוסף, 506 אנשים מתו ביממה האחרונה כתוצאה מסיבוכי המחלה, והעלו את מספר המתים במדינה בעקבות הנגיף ל-64,908 אנשים. בריטניה היא המדינה הראשונה שהחלה לחסן את אזרחיה והשתמשה בחיסון של פייזר.

כזכור, ג'ונסון בן ה-56 חלה במרץ האחרון בקורונה, אושפז בבית חולים ואף שהה מספר ימים במחלקה לטיפול נמרץ. כשהחלים והשתחרר מבית החולים, הכריז שהוא חב את חייו לצוותים הרפואיים בבית החולים. עוד הזכיר את עודף המשקל כבעיה של חולי הקורונה והצהיר כי הוא יפעל לצמצה. “אני לא חושב שראש ממשלה צריך לחנך כמו גננת, אבל הבנתי שההשמנה היא אחד מגורמי התמותה המובילים בקרב חולי קורונה, ואני פועל לצמצום ממדי ההשמנה, שיפחיתו את הקושי להתמודד עם קורונה".