חוסר ההסכמה - גם בקבינט הקורונה: חוסר היכולת לכנס ישיבת ממשלה גולש גם לקבינט הקורונה, כשהערב (רביעי) נודע ל"מעריב" כי ישיבת הממשלה שתוכננה למחר, לאחר שנדחתה פעמיים, בוטלה, בעקבות מחלוקות על סדר היום בין הליכוד לכחול לבן. כך, גם בקבינט הקורונה שצפוי לאשר הגבלות קורונה במסגרת תוכנית ריסון מהודק, לאור העלייה המדאיגה בתחלואה.

על פי דיווח שפורסם הערב בכאן 11 בכחול לבן טוענים כי אם ישנה התקדמות בחיסון האוכלוסייה המבוגרת, אין טעם להפעיל תכנית כה דרמטית. לכן, הם מעוניינים לקיים את הקבינט. אך מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב. גורמים בכחול לבן הבהירו כי הם מעוניינים לדון במידע קונקרטי לגבי אופרציית החיסון. הם מביאם לדוגמה את מספר החיסונים שיגיעו, לוחות הזמנים שייקבעו לחיסון ומספר האנשים שיתחסנו.

בתוך כך, קבינט הקורונה אישר להאריך ב-30 ימים את תוקפם של האיים הירוקים באילת ובים המלח עד ליום שבת ה-16.1.21. בנוסף, יישובי המועצה האזורית הערבה התיכונה יתווספו לרשימת היישובים המוגדרים כ"סביבת האזור", המקנה לתושבים זכאות לבדיקות מהירות בשל הסתמכותם על השירותים העירוניים של העיר אילת. בנוגע לים המלח, שונתה תדירות הבדיקות שעובדי המלונות הבאים מבחוץ יצטרכו לעבור, כך שייבדקו אחת ל-72 שעות במקום כל שבעה ימים.

תשדיר משרד הבריאות בנושא חיסון לקורונה

במשרד הבריאות אומרים כי ככל הנראה ימליצו לסגור באופן גורף כל עסק המקבל קהל. מנגד, ייתכן ומערכת החינוך תישאר פתוחה. במשרד הבריאות הבהירו כי הם מעוניינים לסגור את מערכת החינוך בערים האדומות והכתומות, למעט הגיל הרך, הכולל את הגנים והפעוטונים. עם זאת, גורמים במערכת הבריאות אמרו כי ייתכן וגם כיתות א' עד ג' יישארו פתוחות.

ביממה האחרונה 2,867 אנשים אובחנו כחיוביים לקורונה, המהווים כ-3.5% אחוז חיוביים מתוך 83,308 בדיקות. 392 אנשים מוגדרים כחולים קשה, ו-144 מהם מונשמים.