מקרה שני תוך פחות מ-12 שעות: גופתו של עלי בדאוי בן ה-30 אותרה במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) בכביש 557 בין טייבה למחסום תאנים, כשהיא עם סימני ירי. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו כי הוא אותר כשהוא ללא רוח חיים, וקבעו את מותו במקום. מדובר בקורבן ה-91 במגזר הערבי מאז תחילת השנה.  בתום דיון הערכת הוחלט במשטרה כי החקירה המדוברת תנוהל על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז.

כמו כן, בסביבות השעה תשע בערב נורה למוות גבר כבן 46, ואחד נוסף בן 53 נפצע בינוני באירוע ירי בכפר ריינה. שני הגברים פונו לבית החולים בנצרת, שם נקבע מותו של בן ה-46. כוחות משטרה שהוזנקו למקום אוספים ממצאים וחוקרים את האירוע ופתחו בחיפוש אחר החשודים. מהחקירה הראשונית עולה כי רעולי פנים ביצעו ירי לעבר השניים, ומיד לאחר מכן נמלטו מהמקום. כתוצאה מהירי נפגעו השניים, האחד באורח בינוני והשני באורח אנוש וכאמור זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו בבית החולים נצרת.

כוחות משטרה גדולים מהמחוז הצפוני הוזנקו למקום ופתחו בחקירה שכוללת איסוף ממצאים מהזירה לרבות ממצאים פורנזיים וזאת במקביל למצוד שמתנהל אחר החשודים שנמלטו מהמקום. המשטרה פרסה מחסומים בניסיון להתחקות אחר היורים והחקירה בעיצומה.

משטרה (צילום: אבשלום ששוני)
משטרה (צילום: אבשלום ששוני)

הקלות הבלתי נסבלת של אירועי ירי מעוררת זעם בקרב בכירים במשטרה, הקוראים לבכירי מנהיגי המגזר לעשות מעשה ולא לשבת בחיבוק ידיים. גורמים במשטרה מוחים על הקלות חסרת המעצורים שבה מתבצעים במגזר חיסולים ומציינים כי מאז תחילת השנה תפסה המשטרה במחוז הצפוני מעל ל – 800 אמצעי לחימה (אמל"ח) בהם יותר מ – 430 רובים ואקדחים. בנוסף הוארך עד תום ההליכים מעצרם של 262 חשודים ביניהם כ – 100 עצורים בגין מעורבות בירי ו – 52 בעבירות של סחר באמל"ח. 

כזכור, בתחילת השבוע נקבע מותו של תושב טירת הכרמל בשנות ה-20, שנדקר למוות. הוא פונה לביה"ח רמב"ם בחיפה, תוך ביצוע פעולות החייאה, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחיפוש  אחר חשודים במעורבות באירוע, וחוקרי המעבדה לזיהוי פלילי אוספים ממצאים במקום. הנסיבות נמצאות בבדיקה.

לילה אחד לפני כן, זיאד גריפאת, תושב זרזיר בן 48, נשוי ואב לחמישה ילדים, מצא את מותו לאחר שהותקף במהלך קטטה שפרצה בכפרו. גריפאת פונה לבית החולים "העמק" בעפולה במצב קשה לקבלת טיפול רפואי, אולם שם נקבע מותו.

על פי החשד, גריפאת נקלע לקטטה שכללה מספר צעירים,  ככל הנראה על רקע פלילי, לאחר שניסה להפריד ביניהם, וצעיר בן 20 שהיה מעורב בקטטה הלם בו בעוצמה באמצעות קרש. הצעיר נעצר אולם ככל הנראה צפויים מעצרים נוספים.