ייזכרו לעד: עם חציית רף 3,000 הנפטרים מקורונה בישראל השבוע, הקימו תנועת דרור ישראל ובית התוכנה דרורסופט את האתר החברתי "רקמה אנושית", אשר יאפשר לכבד ולזכור את הנפטרים ולספר את סיפורם הייחודי. 

באתר מופיעים שמותיהם וסיפוריהם של נפטרי הקורונה – יהודים וערבים, חילונים, דתיים וחרדים – וניתן גם להוסיף סיפורים באופן עצמאי ולשתף את הזיכרון ברשתות החברתיות.

"בתחילת המגיפה פרסם משרד הבריאות את שמות הנפטרים. עם הזמן ובשל קצב האירועים המסחרר במדינת ישראל, קצת הפסקנו להתעכב על כל אדם שנפטר. הקמת אתר הזיכרון מאפשרת לנו לזכור שלכל אדם יש שם וסיפור חיים, וביחד אנחנו רקמה אנושית אחת", מסבירים בתנועה.

קורונה בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)

מי שעומדים מאחורי האתר הם עמית יזרעאלי ודורון גשייט, חברי תנועת דרור ישראל ומתכנתים חברתיים. "חיי אדם הם הדבר הכי יקר שיש, ולפעמים המספרים המבהילים האלה, של עוד ועוד אנשים שמאבדים את חייהם, יכולים להשכיח מאיתנו את השמות והסיפורים של האנשים האלה", מספר יזרעאלי ומוסיף: "אנחנו חלק מתנועה שחרתה על דגלה את ערך חייו של כל אדם, ומתוך הערכים האלה הקמנו את האתר. אנחנו נמצאים בתקופה היסטורית, שאנחנו מקווים שתסתיים בקרוב, והמעט שאנחנו יכולים לעשות הוא לתת את הכבוד עבור אותם האנשים, שאנחנו מכירים מאתרי החדשות בעיקר בתור מספרים".

האתר מכיל, נכון להיום, שמות וסיפורים של 246 אנשים, ומקימיו מצפים לאסוף עוד ועוד נתונים וסיפורים. ניתן להוסיף את שמות הקרובים שהלכו לעולמם בעקבות הנגיף, ולאחר אימות של הפרטים - עולים הסיפורים לאתר. הסיפורים מגיעים מכלי התקשורת, מבני משפחה ומכרים שמעלים את הדברים, ויש כאלה שצוות האתר פונה אליהם באופן יזום.

לחצו כאן לאתר ההנצחה