יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, אמר בראיון שפורסם הבוקר (חמישי) בעיתון "א-שארק אל-אווסט": "שירתתי בצבא הישראלי במשך כ-38 שנים, ותאמינו לי - הגנרלים שראו וטעמו את זוועות המלחמה - רוצים יותר מהכל להשיג שלום". הוא הוסיף כי "מבין הגנרלים - אני יכול לומר בוודאות שאני מבקש להשיג שלום, תוך שהוא מדגיש כי שלום במזרח התיכון - לא יהיה שלם בלי הפלסטינים". גנץ המשיך וקרא לפלסטינים "להצטרף למעגל השלום ולא להישאר בספסלים האחרונים".

"ירושלים תישאר מאוחדת, אך יש מקום לבירה פלסטינית", הסביר תוך שהוא מדגיש כי "לפלסטינים מגיעה יישות ואני רוצה שהם יקחו חלק בתהליך השלום. אני רוצה להגיע להסדר איתם, ומזמין אותם לקחת חלק בתהליך. אנחנו מצידנו רוצים להיפרד מהפלסטינים ורוצים ערבויות לביטחוננו. אם נשיג הסכמות על הנושאים הביטחוניים - הפתרון הפוליטי יבוא בקלות".

בהמשך הראיון התייחס להסכמי הנורמליזציה שנחתמו בחודשים האחרונים, וחשף כי במהלך שירותו הצבאי - ביקר ב"כל מדינות ערב באופן סודי". הוא הדגיש: "אני רוצה לבקר בהן באופן פומבי, ידידותי ושלו". 

נתניהו על הסכם הנורמליזציה עם מרוקו. צילום: רויטרס

הוא התייחס למצב הפוליטי, ואמר כי "נראה שהולכים לבחירות מוקדמות - מפני שנתניהו לא עומד בהסכמים. אנחנו לא רוצים בחירות". לדבריו, עדיין ישנה אפשרות שהממשלה תמשיך לכהן. "אם נתניהו יקרא את המפה הפוליטית - הוא יבין שבחירות הן מכה קטלנית עבורו", הדגיש והתייחס לתוצאות הסקרים האחרונים: "20 אחוזים מהמצביעים טרם החליטו במי יתמכו בקלפי, אני מאמין שכשליש מהם יתמכו בנו, וכי נחזיר חלק מהמצביעים שעזבו את המפלגה". 

מי שהגיב לדברי שר הביטחון הוא שר מורשת וירושלים, הרב רפי פרץ, שכתב בטוויטר כי "ירושלים המאוחדת היא בירתו הנצחית של העם היהודי. לא בירה של אף אחד אחר. כאן התהלכו אבותינו וזהו כור מחצבתנו. גנץ, מההכרות שלי איתך, גם אתה מאמין בזה".

גם חבר הכנסת ניר ברקת, לשעבר ראש עיריית ירושלים, מתח ביקורת על דברי גנץ ואמר כי "ירושלים היא בירה רק של מדינה אחת. בירת הנצח של העם היהודי, בירת מדינת ישראל".