סיפורו של אריה שיף, בן ה-70 שירה למוות באדם שפרץ לרכבו בערד, ממשיך לעורר סערה גדולה, לאחר שאתמול נודע כי הפרקליטות מתכוונת להאשים את שיף בעבירת רצח. פיני בדש, ראש המועצה המקומית עומר, הביע ביקורת קשה על הכוונה להאשים את שיף ברצח וביקר בחריפות את רשויות אכיפת החוק על היעדר אכיפה בדרום.

"מישהו החליק פה על הראש, כן?", אמר בדש בראיון ל-103FM. "להאשים ברצח אדם שישן בקרוון כי הבית שלו היה בשיפוץ, התעורר בשעת לילה מאוחרת או שעת בוקר מוקדמת, מרגיש את הקרוון זז, רואה אנשים שמפרקים את הקרוון וגונבים את האוטו, רץ חזרה, לוקח אקדח בלי משקפיים ויורה", אמר. לדבריו, "הסיטואציה בה אנחנו נמצאים בנגב היא מסובכת, יש שתי מדינות, אין משילות בנגב. כל יומיים יורים פה, כל היום אנחנו מתלוננים ועדיין הבעיה לא נפתרה. כשאתה חי בתנאים כאלה וסביבה כזאת, התגובה שלך היא מכל מה שאתה חי מסביב. אני בסיטואציה שלו הייתי נוהג בדיוק אותו דבר".

בדש התייחס גם לטענות, לפיהן לא היה מדובר בהגנה עצמית, וכי שיף לא הרכיב את משקפי הראייה שלו בעת שירה באקדח. "ואם הבחור הזה היה עם סכין? אתם זוכרים את השוטר שדקרו עם מברג ושכב שנתיים עד שמת בתור צמח? מה זאת אומרת 'אל תירה אם אתה בלי משקפיים?' אם יבואו לשחוט אותו, הוא יגיד 'סליחה אני בלי משקפיים'? לא יכול להגיב? גם כשאתה יורה באוויר ואתה נמצא בטווח 3-2 מטרים, הם יכולים להרוג אותך בשנייה. אותו אחד שנהרג נתפס 17 פעמים פורץ, אני לא אומר כמה פעמים הוא לא נתפס. על מה ישב פעם אחת בבית סוהר? על זה שהכה את אשתו, זו הפעם היחידה".

"אין לי טענות למשטרה", אמר, "למרות שפה המשטרה קצת התחרפנה. האדם אב שכול, מתנדב במשטרה. המאמץ להשאיר אותו במעצר ולהביא אותו לאשמה של רצח היא התחלקות על הראש. מה שקורה בנגב, המשטרה קטנה על היקף וסוג הפשיעה. הבעיה שלנו זה הענישה, אין פה ענישה וכשאין ענישה אין הרתעה. איפה הפרופורציות פה? מאחר ואין ענישה, כל מה שקורה פה זה קרקס אחד גדול ומערב פרוע, האדם שחי במערב פרוע ומתעורר לפנות בוקר ורואה מה שקורה הוא מגיב על פי התנאים שהוא חי בהם. להגיד בדיעבד? זה לא חוכמה. אנחנו בגיוס כספים למענו, אנשים נרתמו ותורמים כספים, כי הם מבינים שהוא מבחן לעתיד כמו ש'דרומי' היה מבחן לעתיד".