נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נבדק ואובחן כחיובי לקורונה. הנשיא הצטרף לשורה של מנהיגים בעולם שחלו בקורונה, בהם נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא ברזיל ז'איר בולסנארו. 

נכון לעכשיו, טרם ברור היכן הנשיא נדבק. בכל אופן, מקרון העביר את כל פגישותיו, כולל הנסיעה המתוכננת ללבנון, לווידאו. נעשים מאמצים לאתר את האנשים שאיתם בא במגע, כדי לעדכן אותם. אמש, צרפת דיווחה כי 17,165 בני אדם אובחנו כחולי קורונה, הנתון הגבוה ביותר מאז ה-21 בנובמבר. זאת לאחר שהמדינה סיימה את הסגר הארצי והחליפה אותו בעוצר.

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ז, נכנס לבידוד והשעה עצמו מפעילות, לאחר שנפגש לאחרונה עם מקרון. לעומתו, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אובחנה כשלילית לנגיף.

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר לאחל למקרון החלמה מהירה, וצייץ בדף הטוויטר שלו בצרפתית ובאנגלית: "הנשיא מקרון עמנואל, מאחלים לך החלמה מהירה ומלאה".

בתוך כך, שר הבריאות הגרמני, יינס שפאן, אמר היום כי האיחוד האירופי יחל במבצע החיסונים ב-27 בדצמבר. "בגרמניה אנחנו נתחיל, אם האישור יגיע כמתוכנן, ב-27 בדצמבר". כחברה באיחוד האירופי, גרמניה מחויבת לחכות לאישור ה-EMA, הסוכנות האירופית לתרופות, שעתידים לשאת דברים בנושא ב-21 בדצמבר. בכיר באיחוד האירופי אמר אתמול שהאיחוד יאשר באופן סופי את החיסון של פייזר ב-23 בדצמבר.

גרמניה נכנסה אתמול לסגר כולל, זאת במטרה להצליח ולהשתלט על העלייה המשמעותית בתחלואה שחלה במדינה בימים האחרונים. בין היתר, מספר מקרי המוות ביממה האחרונה זינק ב-952, מספר הקורבנות הגבוה ביותר ליממה שנרשם עד כה. כאמור, החשש לפיו התפשטות המגפה יוצאת משליטה בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, הוביל את הקנצלרית אנגלה מרקל, לצד 16 מושלי המדינות, להודיע בתחילת השבוע על הטלת סגר כולל, שיימשך לפחות עד ה-10 בינואר.

גם בבריטניה נערכים לקראת חג המולד. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר אתמול לציבור, על רקע העלייה בתחלואה בממלכה, כי עליהם "לחשוב בכובד ראש על חגיגות חג המולד". מנגד, אמר כי הממשלה לא תשנה את החוק הנוגע להגבלות הקורונה לפחות בתקופת חגיגות חג המולד והשנה החדשה. "החלטנו שהמצב הכללי, למרבה הצער, יותר מאתגר ממה שקיווינו כשחוקקנו את הכללים מלכתחילה, אך אנחנו משאירים את החוק כפי שהוא כיום".