בית הדין לצדק של האיחוד האירופי אישרר את ההחלטה של האזור הפלמי בבלגיה האסורת על שחיטה כשרה ללא הימום בעל החיים קודם לכן, כפי שנהוג ביהדות ובאסלאם, הדורשות כי השחיטה תיעשה כשהחיות בהכרה. בפסק הדין שפורסם הבוקר (חמישי) נכתב כי החקיקה בבלגיה העיקרון לפיו בעל חיים יהומם לפני שחיטתו תואם את המטרה של רווחת בעלי החיים על פי החוק הזה. ההימום נועד להפחית את סבלו של בעל החיים בעת השחיטה.

בית הדין גם קבע כי החוק האוסר על שחיטה כשרה לא נוגד את הזכות לחופש דת באיחוד וכי ולמדינות החברות מותר לקבוע כי יש להמם בעלי חיים לפני שחיטתם. בית הדין קבע עוד כי האיסור הוא חוקי משום שהוא נוגע להיבט אחד של טקס השחיטה הכשרה, ולא אוסר אותה לחלוטין, ולכן לא נוגד את אמנת האיחוד האירופי.

פסיקת בית הדין האירופי לצדק... by maariv

עוד נפסק, כי האיסור הוא פרופורציונלי ומאזן בין החשיבות של רווחת בעלי החיים לבין הזכות של יהודים ומוסלמים לקיים את מצוות דתם. בסנוף, בית הדין מזכיר כי החוק לא אוסר ייבוא של בשר שנשחט באופן כשר במדינות אחרות, ולכן הוא לא מונע אכילת אוכל כשר על פי שתי הדתות. 

החוק בבלגיה נכנס לתוקפו כבר לפני כמעט שנתיים ועורר זעם בקרב בכירים בקהילה היהודית באירופה. ראש הוועידה של רבני אירופה, פנחס גולדשמידט, תקף אז את המהלך ואמר שמדובר ב"יום עצוב ליהודי אירופה, יום עצוב לחופש הדת באירופה. האיסור צריך לשמש קריאת השכמה לקהילות היהודית ברחבי אירופה שצריכות לבנות קשרים עם הממשלות השונות".

עוד אמר כי "פעם אחר פעם אומרים לקהילה היהודית בכירים באיחוד האירופי שאין אירופה בלי היהודים, אבל איסורים אלה מערערים את ההצהרות הללו ומסכנים את החיים היהודיים. אנו קוראים למנהיגי האיחוד האירופי להעביר את המסר הזה לחברי הממשלות השונות. אנו נמשיך להציג את הדברים הללו בפני גורמים רשמיים כאשר ניפגש מאות רבנים לקראת הכנס הדו-שנתי שלנו בבלגיה באביב הזה".