הותר לפרסום: אנשי העסקים אמיר ואיציק דיין הם העצורים בפרשת החקירה על ידי רשות המיסים, שפורסמה בחודש שעבר. החשד של מס הכנסה הוא כי השניים העלימו, באמצעות נאמנות פיקטיבית, הכנסות בשווי מאות מיליוני שקלים. החקירה בתיק נמשכת, ובמהלכה נחקרו חשודים נוספים. 

מבקשת המעצר והפרוטוקול עולה כי לשניים מיוחסים חשדות של עבירות מס הכנסה בתחום הפלילי בהיקפי ענק. מדובר בחקירה של פקיד שומה חקירות מס הכנסה תל אביב בשיתוף היחידה למיסוי בינלאומי ברשות המסים, פקיד שומה חולון, פקיד שומה תל אביב והרשות לאיסור הלבנת הון שהתנהלה בישראל ומחוצה לה, שנפתחה בעקבות מידע שהתקבל לרשות המסים בהתאם לאמנות בינלאומית ורשימות ה-CRS. 

מחומרי החקירה עולה תמונה לפיה האחים דיין הציגו מצג שווא לפיו נכסיהם הרבים בגובה של מאות מיליוני שקלים מוחזקים בנאמנות על ידי תושב צרפתי כבן 90, שהינו חמו לשעבר של איציק דיין, אשר הכנסותיו זעומות, וכל זאת כדי להתחמק מתשלומי מסים בישראל. במהלך הדיון להארכת מעצרם של החשודים, הוצג בפני השופטת אירית מני גור מבית משפט השלום תמלול שיחה של החוקרים עם חמו לשעבר של איציק דיין המחזק את החשדות כנגדם.

מעורכי הדין נתי שמחוני וחיים גבאי, המייצגים את האחים דיין, נמסר: "אמיר ואיציק דיין הינם אנשי עסקים מכובדים שמעולם לא דבק בהם כל רבב. הנושא הנבדק ברשות המיסים - שהולדתו בסכסוך גירושין - הינו מורכב והאחים דיין יוצגו, בהקשרו, על ידי מיטב המומחים. בשל כך, ראוי היה כי הנושא ייבחן במישור האזרחי בלבד. אמיר ואיציק פועלים בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא מול רשות המיסים ובטוחים כי בסיום החקירה יתברר כי לא נפל כל דופי בהתנהלותם".