נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס היום (חמישי), גם אם באופן מעורפל ועקיף, לדיווח אודות פרישתו המוקדמת מהנשיאות, ואמר כי טרם החליט האם לרוץ לנשיאות שוב. הוא הוסיף כי הכהונה הנוכחית שלו מסתיימת בשנת 2024, ולכן עוד מוקדם לדבר על כך.

בחודש שעבר הדיילי מייל הבריטי פרסם כי פוטין יסיים את תפקידו בתחילת 2021. עפ"י הדיווח, הסיבה לכך היא מחלת הפרקינסון ממנה הוא סובל. בדיווח נטען כי בת זוגו של פוטין בן ה-68, אלינה קאבווה בת ה-37, היא שדוחקת בו לפרוש מתפקידו – יחד עם שתי בנותיו של הנשיא הרוסי. 

כאמור, באחרונה נדמה היה שהוא סובל מכאבים במהלך הופעות ציבוריות שלו. כמו כן היה נראה שהוא סובל מבעיה ברגליו ובידיו. והוא אף תועד כשהוא נאלץ להחזיק את המשענת של אחד הכיסאות הסמוכים אליו. 

ההשערות בנוגע לפרישה אפשרית של פוטין מגיעות בשעה שהמחוקקים ברוסיה שוקלים הצעת חקיקה שהעלה, קובעת שנשיאים לשעבר יהיו חסינים מהליכים פליליים - לכל חייהם.

דובר הקרמלין הודיע השבוע כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירך היום את ג'ו ביידן על ניצחונו בבחירות לנשיאות ארצות הברית. "אני מצדי מוכן לשיתוף פעולה ולקשר איתך", אמר פוטין, זאת לאחר שחבר האלקטורים אישר את ניצחונו באופן רשמי.