יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיע אמש לבית גיל הזהב בקריית אונו של 'עמיגור', חברת הדיור של הסוכנות היהודית, להדליק נרות חנוכה עם כ-150 הדיירים, שברובם ניצולי שואה ויוצאי מדינות חבר העמים. האירוע התקיים במסגרת פעילותה להפיג את בדידות הדיירים הוותיקים בבתי גיל הזהב, אשר נשמרים  מפני הקורונה. 

הרצוג הדליק ביחד עם הדיירים נר לבן לציון עבודתם המסורה של הצוותים הרפואיים והתייחס לפגיעה באוכלוסיית הקשישים מנגיף הקורונה: "אוכלוסיית הקשישים בישראל הייתה בין האוכלוסיות המרכזיות שהקורונה פגעה בהן ושיבשה את שגרת חייהן. לא להיפגש ביחד כל המשפחה, עם הנכדים והילדים במשך חודשים ארוכים היא איננה דבר פשוט" והוסיף "לשמחתנו חג החנוכה הזה הביא לנו ביחד עם אור הנרות גם אור בקצה המנהרה בתקופה הקשה הזו. בתקווה רבה שבעוד זמן לא רב תוכלו לשוב ולהיפגש עם כל הילדים והנכדים ללא דאגה ולחגוג איתם את חגי ישראל."

הדיירים האירו בטקס עם מאות פנסים, כדי שכולם יוכלו לקחת חלק בחגיגה ולשמור על מרחק לפי הנחיות משרד הבריאות. "השיר באנו חושך לגרש" אותו שרו בליווי הזמר אבי ונטורה, קיבל משמעות אחרת השנה בעקבות הקורונה. למרות שהשנה נאלצו לחגוג בנפרד מבני משפחותיהם ונכדיהם, הצליחו הדיירים לראות את האור של החג. 

יצחק הרצוג מדליק נרות עם דיירי בית גיל הזהב עמיגור בקריית אונו (צילום: הסוכנות היהודית)
יצחק הרצוג מדליק נרות עם דיירי בית גיל הזהב עמיגור בקריית אונו (צילום: הסוכנות היהודית)

יובל פרנקל, מנכ״ל עמיגור: "אנו ממשיכים  בפעילות להפגת בדידותם של הדיירים הוותיקים ובמיוחד להאיר להם את החג. אנו שמחים לראות את התגובות המרגשות של הדיירים ועל האפשרות להפיג ולו לזמן קצר את התמודדותם עם הריחוק החברתי השנה שנובע מהקורונה. כולנו תקווה כי עם השנה הבאה תאיר לנו יותר". 

עמיגור מנהלת כיום כ-6,000 יחידות דיור ב-56 בתי גיל זהב, בהם מתגוררת אוכלוסייה של כ-7,000 קשישים, מרביתם עולים חדשים, בערים רבות בארץ.