צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים בחדשות 13, שוחח עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס למינויו העתידי של ד' לראשות המוסד, להשפעתו של ראש המוסד הנוכחי, יוסי כהן, על המרחב הערבי והאיראני והתגובות האזוריות שמגיעות בשל כך.

השלט שנתלה על הגשר באיראן, צילום: רשתות ערביות

נדבר על מה שקרה השבוע, רה"מ הודיע על מינויו של ד' לראש המוסד שיחליף את יוסי כהן. אני רואה התעניינות שיא בתקשורת הערבית.
"זה מרתק לראות כמה התקשורת הערבית כולה וודאי גם האיראנים מתעניינת בחילופים של ראש מוסד בישראל. לכאורה למה זה מעניין? יוסי כהן ראש המוסד היוצא בעצם אחראי לעיצובם של חייהם של הערבים במזרח התיכון ולכן ההתעניינות. זה מעניין את העולם הערבי, זה משפיע על העולם הערבי והמוניטין שיצא למוסד בעניין של כל מיני מבצעים עלומים זה פשוט מדהים את העולם הערבי. הם יודעים שאין להם רבע מהיכולות האלה. כשהם רואים מדינה שעושה את זה ויש כתובת לאדם, יוסי כהן, הוא הפך לאגדה".

יוסי כהן הפך לאגדה?
"ממש ככה. את יוסי כהן מכנים סופרמן שעושה את הבלתי אפשרי. יוסי כהן, המוסד, ישראל, פתר לערבים את אחת הבעיות הגדולות ביותר, איראן שרצה לגרעין ומשקרת לעולם, שלא רואה את הערבים כבעלי ברית, הם ראו ביוסי כהן אחד שמגן על הערבים, הוא מציל אותם. זה לא לראות משחק ריגול, זה מבצע שבסופו של דבר חוסכים את חייהם של ערבים סונים ומבטיחים את עתידם לכן יוסי כהן לא רק אגדה וגיבור הוא דמות שלא יכולה להיווצר בעולם הערבי".

עבור איראן הוא סיוט.
"נכון, ההנהגה האיראנית ניסתה כל כך הרבה לעשות מבצעים והם לא מצליחים. האדם שחשף את ערוותם של האיראנים במבצעים היה המוסד בראשותו של יוסי כהן ובעיקר על פרויקט הכספות, גניבת הכספות של האיראנים מתחת לאפם, לצאת מתוך איראן בשלום עם חצי טון של חומר ועד היום לא נתפס אף אחד - לא הייתה השפלה גדולה מזו. הדגל הזה שנתלה על גשר באיראן בשבוע שעבר שנכתב תודה למוסד. תבין כמה דעת הקהל אפילו בתוך איראן מעריצים את המוסד הישראלי ויוסי כהן, גיבור של האיראנים וסיוט של המשטר האירני ולכן זה הצלחה ישראלית עצומה להביא מבצעים ברמה כזו, מצילים הרבה אנשים ולכן אחת הדמויות שהכי משפיעות על העולם הערבי הוא ראש המוסד הישראלי ולכן הוא נחשב לאגדה".