ראשי השלטון המקומי, חיים ביבס ושי חג'ג', פנו היום (שישי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו קראו לקבינט הקורונה לא לסגור את מערכת החינוך בישובים המוגדרים כתומים ואדומים. כאמור, במהלך הדיון, הצפוי להתקיים בבוקר יום ראשון, יוחלט האם מאות אלפי התלמידים הללו ישובו לספסל הלימודים, זאת בצל העלייה המשמעותית בתחלואה ברחבי הארץ.

במכתבם, השניים קראו להמשיך עם הלימודים בכלל הרשויות, כיוון שפעילות מוסדות החינוך היא לא הסיבה להתפרצות התחלואה ויש להמשיך עם הלימודים שאינם פריבילגיה, בכל מחיר. "ראוי וחובה להמשיך בפעילות פיזית במערכת החינוך ולא לקטוע לילדים את שגרת החינוך פעם נוספת", אמר ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, "זו איננה פריבילגיה - זו חובתנו".

שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז המועצות האזוריות הוסיף כי "הנתונים על גידול בשיעורי התחלואה בקורונה מדאיגים, ומחייבים ריסון. אולם, סגירת מוסדות חינוך תשאיר בבתיהם מאות אלפי ילדים ללא השגחה ואכיפה של ההגבלות. לכן נכון להחזיר את התלמידים למוסדות החינוך תוך שמירה קפדנית על ההגבלות וכך גם תימנע פגיעה קשה נוספת בלימודים".

רשימת הערים הכתומות:

רשימת הערים הכתומות חלק 1 18 בדצמבר (צילום: ללא)
רשימת הערים הכתומות חלק 1 18 בדצמבר (צילום: ללא)

רשימת הערים הכתומות חלק 2 18 בדצמבר (צילום: ללא)
רשימת הערים הכתומות חלק 2 18 בדצמבר (צילום: ללא)


רשימת הערים האדומות:

כאמור, מנתוני משרד הבריאות העדכניים עולה כי נכון להבוקר, ישנם 48 אזורים אדומים - מדובר ב-12 רובעים, 30 ערים ושישה ישובים. 62 אזורים מוגדרים כעת כתומים - שישה רובעים, 50 ערים ושישה ישובים. עוד עולה מהנתונים כי ישנם 122 אזורים צהובים - בהם רבע אחד, 77 ערים ו-44 יישובים. במקביל, דווח על 1,035 אזורים ירוקים - 80 ערים ו-955 ישובים.  

עלייה בולטת במספרים נרשמה בשכונות 10 ו-24 בירושלים, שעלו מכתום לאדום. חמישה אזורים עלו מצהוב לכתוב - אלעד, גבעת זאב, חריש, שכונה 8 בירושלים וראש העין. כמו כן, טבריה הפכה מירוקה לצהובה.