אין דיווחים על חיסון קרוב. לא מדברים בכלל על מאמץ כל שהוא למצוא חיסון. אף מילה על תקציב, על מוסד שעובד במטרה לגלות חיסון. באותו זמן, המגפה מתפשטת, הוירוס משתולל, הנגיף פוגע בלי הבדלי גיל.

שמו של הנגיף הוא טראמפיזם. נגיף ידוע היטב, אולם מאז שנודעו תוצאות הבחירות שניבאו סוף וקץ ליוצר, למייצג ולמפיץ הנגיף, האפידמיה המהלכת קיבלה אופי חדש, צורה רעננה וגלויים טריים. הווירוס הוא האמונה, ההשקפה התפיסה, שאי אפשר בלי דונלד טראמפ. העולם לא יכול בלעדיו. לפי האמונה הזאת, נכון שתוצאות הבחירות בארה"ב הביסו את דונלד טראמפ והוא סיים את כהונתו כנשיא, אבל,זה לא ייתכן, זה לא מתקבל על הדעת, זה פשוט לא ייאמן. איך אפשר בלי דונלד טראמפ? איך אמריקה תתקיים בלעדיו? איך העולם החופשי יתפקד בלי טראמפ בבית הלבן? והכי גרוע והנורא מכל, איך העם היהודי, איך מולדת העם ומדינת ישראל ימשיכו להתקיים?

הנשיא דונלד טראמפ טוען להונאה בבחירות. צילום: רויטרס

נשמע מוגזם? מצלצל מצחיק? בכלל לא. צריך לקרוא, להקשיב ולעקוב אחר ידיעות ופרשנויות המתפרסמות לאחרונה בכתב ובעל פה במאמרים ובראיונות באתרי חדשות בארה"ב הנחשבים רציניים. אנשים ונשים, עיתונאים וכותבים שאינם שוכחים להוסיף לשמם את התואר דוקטור – הם לא רק מטילים ספקות באמינות תוצאות הבחירות. הם לא רק טוענים שהתוצאות טעונות חקירות ובדיקות. זאת למרות שהתקיימו למעלה מ-80 בדיקות וספירות חוזרות של תוצאות הבחירות במדינות מפתח שגילו שאין פגם ורבב בתוצאות. מה שמשתמע מהמאמרים, מהפרשנויות וההתבטאויות בראיונות הוא שדונלד טראמפ הוא תופעה, נוכחות, יישות שהעולם לא יכול בלעדיהן. פשוט אין מצב, אין מציאות בלי דונלד טראמפ. כבר אמרנו שזה לא מצחיק? אז הנה, אנחנו אומרים את זה עוד פעם.

זה לא מצחיק כי הווירוס הזה שדונלד טראמפ הוא מתת משמים ואין בלתו פוגע במיוחד ביהודים. הוא אוהב במיוחד יהודים חרדים וחסידים. הוא משתולל בבתי כנסת, בבתי מדרש בבתי תפילה של חסידים באירועים של דתיים. צריך להקשיב לשיחות בהפסקות שבין התפילות,להתבטאויות האקראיות ולקריאות קולניות בוויכוחים. "טראמפ הוא מגן העם היהודי ומושיעה של ישראל", זאת האמרה החוזרת ונשנית בפי כל. בבית כנסת ידוע באחת מהשכונות הדתיות בברוקלין, פרצה לפני כמה שבתות קטטה בין כמה מתפללים. אחד מהם התנפל בצעקות על שני מתפללים וגער בהם על השבחים שהרעיפו על טראמפ. "איך זה שקמה מדינת ישראל ובשנות קיומה השיגה כל כך הרבה הישגים וכל זה קרה בלי האלוהים שלכם דונלד טראמפ? איך קם צבא ההגנה לישראל, איך נוסד הכור האטומי, איך פורחת התעשייה בישראל? כל זה בלי שטארמפ המשיח התערב! איך זה יכול היה לקרות?". רק התערבותו של הרב מנעה חילופי מהלומות בין הנצים. 

בבתי כנסת מדברים על טראמפ לא במונחים של תמיכה ואהדה. הוא מושא להערצה ולסגידה. אם רק אפשר היה לכרוע ברך באזכור שמו, הם היו כורעים ומשתחווים. זאת לא גוזמה.

בשבועון החרדי "המודיע" באנגלית המופיע ונפוץ בקרב חרדים וחסידים בניו יורק התפרסם ראיון ארוך עם יהודי בשם בוריס אפשטיין המזוהה כ"יועץ לגלי של הנשיא טראמפ". האיש מסביר ש"אין שום כוונה להפסיק את חקירות תוצאות הבחירות לנשיאות ובדיקות אמינותן". הוא אף לועג להכרעת בית המשפט העליון שאין שום דופי בתוצאות וגם מספר כי "יימשכו שימועים במדינות אחדות בחשד לליקויים בבחירות". האופן השולי והאגבי בו מדווח השבועון החרדי, על מינוייו של הנשיא החדש ג'ו ביידן, מבטא את האמונה היוקדת בקרב חרדים וחסידים בניו יורק ש"דונלד טראמפ לא עוזב אותנו, חלילה וחס לא מזניח אותנו. עדיין ישמור ויגן עלינו".

החשמונאים לא לחמו רק נגד היוונים. הם הכריזו מלחמת חרמה נגד המתייוונים. נגד יהודים שהעריצו את חכמת יוון, יהודים שסגדו לדמויות ביוון. הסגידה הזאת לדונלד טראמפ בקרב יהודים מזכירה את המתייוונים - לא נראה היום שיש מי שנאבקים נגדם.